ДКА

                                                             22.05.2020
    Державна кваліфікаційна атестація 
Професійно-теоретична підготовка

Екзаменаційні білети
до державної кваліфікаційної атестації
       професія: «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів, водій автотранспортних засобів категорії  "С"
група 60-С
кваліфікація: слюсар з ремонту колісних транспортних засобів 
5 розряду

Білет № 1.
1. Загальна будова автомобіля, класифікація автомобільного рухомого складу.
2. Дизельне паливо, його марки і властивості.
3. Заміна та доливання охолоджуючої рідини.

Білет № 2.
1. Загальна будова, основні механізми і системи двигуна.
2. Стиснені і зріджені гази як паливо для двигунів.
3. Заміна оливи в картері заднього моста.

Білет № 3.
1. Основні параметри робочого процесу двигуна.
2. Порядок проведення щоденного технічного обслуговування.
3. Перевірка справності кола високої напруги системи запалювання.

Білет № 4.
1. Призначення, загальна будова та принцип дії кривошипно-шатунного механізму.
2. Гальмові рідини, їх марки і властивості.
3. Видалення конденсату з гальмової системи з пневмоприводом.

Білет № 5.
1. Призначення, загальна будова та принцип дії газорозподільного механізму.
2. Основні несправності генераторів та способи їх усунення.
3. Пошук причин підвищеного вільного ходу рульового керування.

Білет № 6.
1. Призначення, загальна будова та принцип дії системи змащення.
2. Обслуговування акумуляторної батареї.
3. Заміна гальмової рідини та видалення повітря з гальмової системи з гідроприводом.

Білет № 7.
1. Призначення, загальна будова та принцип дії системи охолодження.
2. Основні несправності системи запалювання, методи їх знаходження та усунення.
3. Регулювання вільного ходу педалі гальма.

Білет № 8.
1. Призначення, загальна будова та принцип дії системи живлення карбюраторного двигуна.
2. Основні несправності стартера та способи їх усунення.
3. Регулювання стоянкового гальма.

Білет № 9.
1. Призначення, загальна будова та принцип дії системи живлення дизельних двигунів.
2. Методика пошуку несправностей у системі електрообладнання автомобіля. Усунення найпростіших пошкоджень в електричній системі автомобіля.
3. Регулювання гальмових механізмів.

Білет № 10.
1. Призначення, загальна будова та принцип дії газобалонного устаткування.
2. Ознаки та причини несправностей зчеплення, способи знаходження та усунення несправностей.
3. Встановлення розвалу та сходження коліс.




Білет № 11.
1. Призначення, загальна будова та принцип дії акумуляторної батареї.
2. Основні несправності механізмів трансмісії та методи їх усунення. Технічне обслуговування трансмісії.
3. Перевірка вільного ходу рульового колеса.

Білет № 12.
1. Призначення, загальна будова та принцип дії генератора.
2. Порядок монтажу та демонтажу шин.
3. Порядок вимірювання компресії.

Білет № 13.
1. Призначення, загальна будова та принцип дії системи запалювання.
2. Регулювання гальмових механізмів. Ознаки несправностей гальмової системи, причини їх виникнення та способи усунення.
3. Послідовність підтяжки головки блоку циліндрів.

Білет № 14.
1. Призначення, загальна будова та принцип дії системи пуску двигуна.
2. Основні несправності рульового керування, методи їх усунення.
3. Послідовність регулювання теплового зазору.

Білет № 15.
1. Призначення, загальна будова та принцип дії контрольно-вимірювальних приладів, приладів освітлення і сигналізації.
2. Основні несправності підвіски, методи їх усунення.
3. Послідовність заміни оливи в двигуні.

Білет № 16.
1. Призначення, загальна будова та принцип дії трансмісії.
2. Основи діагностики двигунів та система технічного обслуговування.
3. Регулювання рівня палива і системи холостого ходу карбюратора.

Білет № 17.
1. Призначення, загальна будова та принцип дії зчеплення.
2. Ознаки, причини, наслідки несправностей газобалонної установки. Роботи з технічного обслуговування газобалонної установки.
3. Регулювання зазору між контактами переривника.

Білет № 18.
1. Коробки передач, механізми переключення передач.
2. Ознаки, причини, наслідки несправностей системи живлення дизельних двигунів. Технічне обслуговування системи живлення.
3. Регулювання кута випередження запалювання.

Білет № 19.
1. Призначення, загальна будова та принцип дії карданних передач.
2. Несправності системи живлення карбюраторного двигуна. Ознаки, причини, наслідки несправностей. Роботи з технічного обслуговування системи живлення.
3. Перевірка та заміна свічок запалювання.

Білет № 20.
1. Механізми ведучих мостів.
2. Несправності системи мащення двигуна. Ознаки, причини, наслідки несправностей. Роботи з технічного обслуговування системи мащення.
3. Перевірка працездатності котушки запалювання.

Білет № 21.
1. Призначення, загальна будова та принцип дії підвіски.
2. Несправності системи охолодження двигуна. Ознаки, причини, наслідки несправностей. Роботи з технічного обслуговування системи охолодження.
3. Контроль стану акумуляторної батареї.

Білет № 22.
1. Пневматичні шини. Маркування шин.
2. Несправності механізмів двигуна. Ознаки, причини, наслідки несправностей. Роботи з технічного обслуговування механізмів двигуна.
3. Регулювання вільного ходу педалі зчеплення.

Білет № 23.
1. Призначення, загальна будова та принцип дії рульового керування.
2. Охолоджуючі рідини та їх властивості.
3. Заміна оливи у коробці передач.

Білет № 24.
1. Призначення, загальна будова та принцип дії гальмової системи з гідроприводом.
2. Оливи для двигунів, їх марки і властивості.
3. Перевірка справності кола низької напруги системи запалювання.

Білет № 25.
1. Призначення, загальна будова та принцип дії гальмової системи з пневмоприводом.
2. Бензин, його марки і властивості.
3. Порядок контролю рівня оливи у системі змащення двигуна.


Завдання до державної кваліфікаційної атестації
за професією: «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів, водій автотранспортних засобів категорії "С"
                кваліфікація: слюсар з ремонту колісних транспортних засобів 
   5 розряду  
    група  60-С


№ з/п
ПІБ
№ білету
1
Гармаш Максим Олегович
6
2
Гармаш Роман Олегович
4
3
Горло Валерій Вікторович
8
4
Зенченко Максим Владиславович
1
5
Кисельов Генадій Ігорович
3
6
Кобцева Марина Олександрівна
11
7
Неклюдов Євген Володимирович
13
8
Панамаренко Юлія Михайлівна
2
9
Хоца Володимир Сергійович
7
10
Пономаренко Віталій Михайлович
15
11
Саченко Сергій Володимирович
9
12
Шаповал Аліна Олегівна
5
13
Шаповалов Роман Сергійович
14
14
Мозгова Оксана Миколаївна
18
15
Смага Андрій Юрійович
20




22.05.2020

                                                                                                                                                Професія: Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів, водій автотранспортних засобів категорії «С»
             Кваліфікація: слюсар з ремонту колісних транспортних засобів 5 розряду

Учня групи 60-С                   Гармаш Максим Олегович   
    
Білет №6
1.     Система мащення забезпечує підведення до тертьових повер­хонь деталей масла, яке зменшує тертя між ними та їх зношування, а також дозволяє знизити втрати потужності двигуна на подолання сил тертя. Під час роботи двигуна масло безперервно циркулює між деталями: охолоджує і оберігає їх від корозії та видаляє продукти зношування. Тонкий шар масла, що знаходиться на поршнях, порш­невих кільцях і циліндрах, не тільки знижує їх зношування, але й покращує компресію двигуна.
2.     Зробити зовнішній огляд АКБ під час експлуатації. Визначати чистоту поверхні кришок і наявність тріщин у стінках моноблока, а також ступінь окислювання виводів. Погойдуванням виводів визначити люфт їх у свинцевих втулках. Перевірити чистоту вентиляційних отворів і рівень електроліту. При зниженому рівні в акумуляторі доливають дистильовану воду. Рівень електроліту повинен бути вище запобіжного щитка в батареях 6СТ–55 на 5...10 мм, а в інших батареях на 10...15 мм. При вивернутих пробках спостерігають за виділенням бульбашок газів з електроліту, бо їх наявність свідчить про утворення місцевих струмів в активній речовині електролітів. Вимірюють щільність електроліту з урахуванням температурного виправлення, значення якої в справних акумуляторах не повинна відрізнятися більш ніж на 0,01 г/см3 . Провести очищення АКБ. При необхідності зачистити клеми АКБ, з’єднати з попередньо очищеними клемами з’єднувальних проводів, покривши зверху технічним вазеліном. Очистити поверхню АКБ 10–процентним розчином кальцинованої соди (не допускаючи потрапляння розчину усередину АКБ), потім протерти поверхню чистим вологим дрантям. Здійснити контроль щільності та електроліту. Величина щільності електроліту свідчить про ступінь зарядженості акумуляторної батареї. Визначити щільність електроліту денсиметром: набрати в піпетку електроліт доти, поки денсиметр не спливе; мітка на шкалі, до якої поринув денсиметр, дає значення щільності електроліту; визначити за щільністю електроліту ступінь зарядженості.
3.     Викрутіть пробку бачка гідроприводів гальмівної системи і вимикання зчеплення.       Долийте в бачок чисту гальмівну рідину до нижньої кромки наливної горловини.
Загальмуєте автомобіль стоянковим гальмом і встановіть під задні колеса противідкатні упори («черевики»). Очистіть від бруду клапани випуску повітря і зніміть захисні ковпачки клапанів робочих циліндрів гальмових механізмів передніх і задніх коліс. Надіньте гумовий шланг на клапан випуску повітря робочого циліндра гальмівного механізму правого заднього колеса і занурте кінець шланга в чистий прозорий посудина. Помічник повинен різко натиснути на педаль гальма чотири-п'ять разів (з інтервалом між натисканнями 1-2 с), після чого утримувати  педаль  натиснутою.
Відверніть на 1/2—3/4 обороту клапан випуску повітря. З шланга почне витікати стара (брудна) тормознаяжидкость. Педаль гальма в цей час повинна плавно дійти д« упору. Як тільки рідина перестане ви кати, загорніть клапан випуску повітря.

Професійно-теоретична підготовка

Професія: Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів, водій автотранспортних засобів категорії «С»
           Кваліфікація: слюсар з ремонту колісних транспортних засобів 5 розряду

Учня групи 60-С                     Гармаш Роман Олегович
Білет №4

1. КШМ – перетворює зворотно-поступальний рух поршня в обертовий рух колінчатого валуДо кривошипно-шатунного механізму багатоциліндрових двигунів належать такі деталі: • картер (блок циліндрів) з головкою й ущільнювальними прокладками; + поршнева група (поршні, поршневі кільця, поршневі пальці); + шатуни; колінчастий вал; + маховик; ^ піддон картера.Картер — це найбільша й найскладніша деталь двигуна, як правило, коробчастого перерізу, що править за опору для робочих деталей та механізмів і захищає їх від забруднення. До поршневої групи належать: поршні, поршневі кільця та поршневі пальці Двигуни з У-подібним розташуванням циліндрів (ЗИЛ-ІЗО) мають дві головки з алюмінієвого сплаву на кожен рядПоршень — це металевий стакан, днищем повернутий догори, який сприймає тиск газів і передає його через поршневий палець ішатун на колінчастий вал. Верхня, підсилена частина поршня називається головкою, а нижня, напрямна — юбкою Поршневі кільця запобігають прориву газів крізь зазор між юбкою поршня та стінкою циліндра, а також слугують длявидаляння зайвої оливи зі стінок циліндра, щоб не допустити потрапляння її в камеру згорянняПоршневий палець слугує для шарнірного з'єднання поршня з шатуном і може мати найрізноманітніші конструктивні формиДля зменшення маси пальців їх, як правило, виконують порожнистими.атун, що передає зусилля від поршня на колінчастий вал, має двотавровий переріз, виготовляється з легованої або вуглецевої сталі штампуванням і складається з верхньої головки, стержня та нижньої головкиМаховик — це чавунний диск, що кріпиться болтами до фланця колінчастого вала й призначається для підвищення рівномірностіобертання останнього, а також забезпечує подолання двигуном короткочасних перевантажень за рахунок накопиченої під час обертання енергіїПіддон картера править за захисний кожух кривошипно-шатунного механізму й резервуар для оливи.
2. Можна виділити дві основних вимоги, які вимагаються від гальмівної рідини:
• При робочих моментах рідина повинна залишатися у своєму фізичному стані, вона не повинна кипіти, перетворюючись у пару, і не повинна замерзати;
• Свої робочі характеристики гальмівна рідина повинна зберігати протягом тривалого часу.
Види  гальмівної  рідини
На сьогоднішній день існує три типи гальмівної рідини: DOT 3, DOT 4, DOT 5.
Автомобільна рідина класу DOT 3 створена для автомобілів з комбінованою гальмівною системою, тобто задні барабанні гальма, передні – дискові. Більш того, вона призначена для малолітражних машин, тихохідних, які не здатні розвивати великих швидкостей. На сьогоднішній день ця гальмівна рідина вже вважається застарілою.
DOT 4 призначена для більшості сучасних автомобілів, які оснащені дисковою системою гальм на всіх колесах. Рідина експлуатується на багатьох швидкісних автомобілях, що робить її найбільш затребуваною на ринку продажів.
У асортименті ТОВ ЛОКО представлена гальмівна рідина DOT 4.
3. Зниження ефективності дії гальм - при цьому збільшується гальмовий шлях і час спрацьовування гальм.Причини: підвищене зношування або замаслювання фрикційних накладок;підвищене зношування гальмових барабанів - супроводжується появою еліпсності і численних рисок і задирок робочої поверхні; збільшення зазору між накладками колодок і гальмових барабанів; знижений тиск повітря в системі пневмопривода гальм - відбувається при витоку повітря в місцях негерметичності, при ослабленні натягу приводного ременя, при підвищеному зношуванні циліндро-поршневої групи компресора й виході з ладу клапанної системи розвантажувального пристрою або регулятора тиску (у т.ч. неправильне його регулювання); несправна робота гальмового крана - відбувається при неправильному регулюванні або підвищеному зношуванні деталей і порушенні роботи клапанних механізмів; підвищений вільний хід педалі гальм. Нерівномірна дія гальм.Причини: наявність вищевказаних несправностей (по пунктах 1 - 3) в окремих колесах; від'єднання штока гальмової камери від гальмового важеля колісного механізму або вихід з ладу самої гальмової камери.Повна відмова гальм - при нормальному тиску повітря в системі пневмопривода.Причини:замерзання не злитого вчасно конденсату з ресиверів при низькій температурі й утворення крижаних пробок у магістральних трубопроводах або заклинювання гальмового крана, у випадку примерзання клапанів до сідел і т.д.Нерозгальмовування коліс автомобіля - при повністю відпущеній педалі гальма.


Професійно-теоретична підготовка

Професія: Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів, водій автотранспортних засобів категорії «С»
            Кваліфікація: слюсар з ремонту колісних транспортних засобів 5 розряду

Учня групи 60-С                     Горло Валерій Вікторович 
              
Білет №8
1. Схема системи живлення карбюраторного двигуна
Система живлення карбюраторного двигуна призначена для збереження запасу палива, очищення повітря і палива, приготування з них пальної суміші необхідної якості і подачі її в циліндри двигуна в необхідній кількості і у потрібний момент часу.
2. ПРИЧИНИ:
1.     Несправність або повна розрядка акумуляторної батареї;
2.     Сильне окислювання полюсних виходів акумуляторної батареї і наконечників проводів;
3.     Слабке затягування наконечників;
4.     Від’єднання або обрив проводу тягового реле з боку стартера або вимикача запалювання;
5.     Міжвиткове замикання в обмотці тягового реле стартера, обрив або замикання на «масу»;
6.     Заїдання якоря тягового реле;
7.     Несправність контактної частини вимикача.
·         При включенні стартера тягове реле спрацьовує, але якір не спрацьовує або обертається недостатньо інтенсивно.
ПРИЧИНИ:
1.     Розрядка акумуляторної батареї;
2.     Окислення полюсних виходів акумуляторної батареї і наконечників з’єднувальних проводів;
3.     Ослаблення затяжки кріплення на контактних болтах тягового реле стартера;
3. Для попередньої перевірки правильності регулювання приводу стояночного гальма підніміть важіль приводу вгору до упору, при цьому ви повинні почути 3–5 клацань храпового пристрою. Якщо кількість клацань не вкладається в зазначений інтервал або автомобіль не утримується стоянковим гальмом (див. «Перевірка стоянкового гальма»), відрегулюйте привід.
Регулювальний вузол привода стоянкового гальма розташований у салоні під облицюванням тунелю підлоги.Вам будуть потрібні: два ключа «на 10», пасатижі.

Професійно-теоретична підготовка

Професія: Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів, водій автотранспортних засобів категорії «С»
           Кваліфікація: слюсар з ремонту колісних транспортних засобів 5 розряду

Учня групи 60-С                        Зенченко Максим Владиславович  
              
Білет №1
1. Будь-який автомобіль складається з трьох основних частин • двигуна; • шасі; • кузова.Двигун перетворює теплоту, що виділяється під час згоряння палива, на механічну роботу руху. Шасі становить основу для розміщення двигуна, кузова, мостів з колесами, підвісок і систем керування. узов автомобіля призначається для розміщення вантажів, водія та пасажирів. Кузов вантажних автомобілів складається з кабіни водія й вантажної платформи, а кузов легкових автомобілів — суцільнометалевий.
2. Для того щоб забезпечувати надійну та економічну роботу двигуна, дизельне паливо має відповідати наступним основним вимогам:
мати добру прогонність, зберігаючи рухомість у межах можливих експлуатаційних температур, забезпечувати тонке розпилювання і добре сумішоутворення;легко займатися, забезпечувати «м'яку» роботу двигуна, повністю згоряти без утворення сажі у відпрацьованих газах;виявляти мінімальну схильність до утворення нагару та відкладів, а також мінімальний корозійний вплив на метали;запобігати утворенню токсичних сполук у відпрацьованих газах;бути фізично і хімічно стабільним за будь-яких кліматичних умов.
3. Перевірку рівня та стану охолоджувальної рідини слід проводити через кожні 10 тис. км пробігу або 1 рік експлуатації Вам будуть потрібні: охолоджуюча рідина, чиста ганчірка, ємність для сливаемой охолоджуючої рідини місткістю не менше 10 л
 Встановіть автомобіль на рівну горизонтальну площадку.
Поверніть проти годинникової стрілки і зніміть пробку радіатора.
Відкрийте пробку розширювального бачка
Підставте ємність під штуцер крана зливного отвору радіатора системи охолодження, розташованого в нижній частині лівого бачка радіатора, виверніть на 2~3 обороту пробку зливного клапана і злийте рідину.

Професійно-теоретична підготовка

Професія: Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів, водій автотранспортних засобів категорії «С»
Кваліфікація: слюсар з ремонту колісних транспортних засобів 5 розряду

Учня групи 60-С                    Кисельов Генадій Ігорович
            
Білет №3
1.Поршневий чотиритактний двигун внутрішнього згоряння містить корпус, два механізми (кривошипно-шатунний та газорозподільний) і низку систем (впускну, паливну, запалювання, змащення, охолодження, випускну та систему керування двигуном).
·         2. Щоденне технічне обслуговування автомобіля, або ЩТО — це комплекс заходів щодо підтримання нормального робочого стану автомобіля, гарантування безпеки руху. ЩТО проводиться після роботи з метою підготовки транспортного засобу до подальшої експлуатації. Перевірка технічного стану
·         Заправлення експлуатаційними рідинами
·         Усунення виявлених несправностей
·         Прибирально-мийні операції
·         Санітарна обробка
Прибирально-мийні роботи виконуються за потребою, але обов'язково перед технічним обслуговуванням чи ремонтом. Оброблення кузовів автомобілів спеціального призначення здійснюється відповідно до вимог та інструкцій на перевезення даного виду вантажівТехнічний стан автомобілів на автотранспортному підприємстві щоденно перевіряє відповідний технічний персонал після повернення транспортного засобу на місце постійної стоянки, а також водій перед виїздом на лінію та під час зміни водіїв на лінії. Якщо транспортний засіб експлуатується без повернення наприкінці робочого дня на місце постійної стоянки, в такому разі його технічний стан перевіряє водій щодня, перед початком його роботи. Технічне обслуговування виконується у планово-обов'язковому порядку, включаючи визначений Положенням про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту та інструкціями виробників перелік обов'язкових робіт.
3. Технічний стан системи запалювання надає особливо великий вплив на надійність і економічність роботи двигуна і автомобіля в цілому. При експлуатації автомобіля в системі можуть виникнути різні несправності, які проявляють себе такими ознаками: не запускається двигун; двигун пускається, але після виключення стартера зупиняється; утруднений пуск двигуна; не працює один або кілька циліндрів двигуна; перебої в роботі циліндрів двигуна; зниження потужності і економічності двигуна.

Визначити несправний елемент системи можна, імітуючи роботу іншого елемента. Наприклад, роботу переривника (для перевірки котушки запалювання і транзисторного комутатора ТК.102) можна імітувати замиканням дроти переривника на корпус.

Чи не пускається двигун. При обертанні колінчастого вала двигуна стартером або пусковою рукояткою не виникає іскрового розряду між електродами всіх свічок в окремих циліндрах двигуна.

Основні несправності: не працюють усі свічки запалювання; обрив або пробою ізоляції високовольтного проводу, що з'єднує котушку запалювання з розподільником; несправний розподільник; несправна котушка запалювання; обрив проводів в ланцюзі низької напруги, несправний транзисторний комутатор іскроутворення свідчить про справність приладів, апаратів і ланцюгів системи запалювання. В цьому випадку вивертають свічки запалювання і перевіряють їх стан.
 
Професійно-теоретична підготовка

Професія: Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів, водій автотранспортних засобів категорії «С»
Кваліфікація: слюсар з ремонту колісних транспортних засобів 5 розряду

Учня групи 60-С                        Кисельов Генадій Ігорови
           
                                                  Білет № 11
1. Акумулятор є один з ключових елементів авто. Працюючи в бортовій мережі автомобіля в зв'язці генератором, він є джерелом електричного струму.   Основні функції акумуляторної батареї полягають в наступному:
§  Забезпечення запуску двигуна. Акумулятор подає харчування на стартер в момент запуску;
§  Забезпечення харчування споживачів в мережі автомобіля, коли мотор заглушений;
§  Забезпечує харчування під час поїздки, якщо генератор перевантажений.
Крім того, при роботі разом з генератором АКБ здійснює згладжування пульсацій електричного струму в бортовій мережі. Напруга акумуляторних батарей для легкових автомобілів складає 12 вольт. Ємність може лежати в межах 40─130 Ач. Пусковий струм 300─1300 ампер. Значення справедливі для АКБ легкових машин і легкого комерційного транспорту.
2. Трансмісіяскладний механізм, що складається з безлічі компонентів. Механічні несправності відрізняються від проблем в електриці, і часто по незвичайним звукам можна зрозуміти, що щось працює не так, як повинно. Трансмісія виконує багато роботи, і з часом, неминуче виникнення деяких проблем. Не включається передача
Незважаючи на просту конструкцію, з механічною коробкою передач можуть виникнути проблеми. Однією з несправностей, з якою Ви можете зіткнутися – передача не включається при натисканні на педаль зчеплення і переміщенні важеля перемикання. Шум на нейтральній передачі
Природно, що якщо Ви чуєте дивні звуки при перемиканні передач, то з трансмісією щось не так. Скрегіт або тряскітЯк ми говорили раніше, несправність механічної КПП найчастіше можна визначити по скреготливим звукам при перемиканні передач. Якщо при повністю вичавленому зчепленні і перемиканні передач.
3. При збільшеному вільному ході рульового колеса ускладнюється управління автомобілем, так як він із запізненням реагує на дії водія. Крім того, збільшений хід, який не вдається усунути регулюванням рульового механізму, свідчить про несправності рульового управління (ослаблення кріплення рульового механізму, рульової тяги або знос їх деталей).
Перевіряйте люфт рульового колеса на автомобілі, встановленому на рівному неслизькому покриттю. Люфт не повинен перевищувати 5°
Встановіть передні колеса в положення, відповідне прямолінійному руху автомобіля.
Встановіть лінійку так, щоб її торець упирався в панель приладів, а площину лінійки торкалася зовнішньої поверхні обода рульового колеса.
Не змінюючи положення лінійки, поверніть рульове колесо вправо до моменту початку повороту передніх коліс.
У цьому положенні нанесіть на обід рульового колеса другу мітку (закріпіть дріт).
Виміряйте по ободу відстань між мітками. Воно повинно бути не більше розрахованого значення. Якщо відстань (вільний хід рульового колеса) більше, необхідно встановити причину і усунути її.

Професійно-теоретична підготовка

Професія: Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів, водій автотранспортних засобів категорії «С»
Кваліфікація: слюсар з ремонту колісних транспортних засобів 5 розряду

Учня групи 60-С              Неклюдов Євген Володимирович                                                                                                   Білет №13
1. Розподільник запалювання слугує для періодичного розмикання кола низької напруги та розподілу струму високої напруги по свічках запалювання відповідно до порядку роботи двигуна. Він складається з об'єднаних у спільному корпусі переривника струму низької напруги й розподільника струму високої напруги.Котушка запалювання слугує для перетворення струму низької напруги (надходить від акумуляторної батареї або генератора) наструм високої напруги. Це підвищувальний трансформатор, первинною обмоткою якого проходить переривчастий струм низької напруги, а такий самий струм високої напруги виробляється у вторинній обмотці. Коло низької напруги проходить від позитивного затискача акумуляторної батареї (генератора) через вмикач запалювання, додатковий резистор, первинну обмотку котушки запалювання й контакти переривника на масу автомобіля, а потім на мінусовий затискач акумуляторної батареї, після якого замикається на її позитивний затискач.
2. Ефективне гальмування машин забезпечується регулюванням гальмівних механізмів.
Регулювання гальмівного механізму робочої гальмівної системи проводиться для відновлення нормального зазору між фрикційними накладками і барабаном. Регулювання гальма може бути повною або частковою.
Повна регулювання виконується після ремонту гальм (заміна фрикційних накладок або колодок) або порушення центрування робочих поверхонь фрикційних накладок і гальмівного барабана. Вона проводиться за допомогою опорних ексцентрикових осей колодок і осей регулювальних важелів або регулювальних ексцентриків. При цьому щуп товщиною 01 мм не повинен проходити вздовж всієї ширини гальмівних накладок. Зазор, заміряний щупом у верхній і нижній частинах на відстані 30 мм від краю накладок, повинен бути в межах 02
- 04 мм.
3. При технічному обслуговуванні автомобіля необхідно перевіряти щільність з'єднань між головкою і блоком. Нещільність з'єднання може походити від недостатньої або односторонньої затягування гайок або болтів кріплення головки або від псування (пробивання) прокладки. При поганому з'єднанні відбувається прорив газів з циліндрів і можливе протікання води в циліндри і назовні. Зовнішнім ознакою нещільності з'єднання служить поява крапель води і бульбашок газу на блоці зовні в місці стику або потрапляння води в циліндри і картер.
Для усунення нещільності треба підтягнути гайки або болти кріплення головки в певній, рекомендованої заводом послідовності, не перевищуючи при цьому
зусиль.Гайки або болти кріплення чавунної головки необхідно підтягувати на прогрітому двигуні. У двигунів, що мають алюмінієву головку, гайки або болти зазвичай підтягують на холодному двигуні. Якщо підтяжка не допомагає, прокладку треба змінити. Для цього необхідно зняти головку і прокладку і, оглянувши останню, в разі необхідності замінити, ретельно очистивши площини блоку і головки.
Нову прокладку треба обережно надіти на шпильки і притиснути до площини блоку. При складанні слід звертати увагу на правильність розташування сторін прокладки. Перед установкою обидві поверхні прокладки корисно натерти графітовим порошком, що усуне надалі запро-рание її до поверхонь блоку і головки. Після цього треба обережно поставити голівку, стежачи за правильним притисненням прокладки. Гайки або болти кріплення головки треба затягувати поступово і рівномірно для того, щоб головка затискала прокладку рівно по всій поверхні. Спочатку все гайки або болти потрібно звернути від руки, а потім затягувати їх ключем почергово і поступово на один оборот і до повної затяжки. Гайки необхідно затягувати послідовно з різних сторін головки, починаючи з середини і дотримуючись рекомендованого заводською інструкцією порядку затяжки.
  Державна  кваліфікаційна атестація
Професійно-теоретична підготовка

Професія: Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів, водій автотранспортних засобів категорії «С»
Кваліфікація: слюсар з ремонту колісних транспортних засобів 5 розряду

Учня групи 60-С                 Панамаренко Юлія Михайлівна 
           
                                                  Білет №2
1. Двигун складається з механізмів — кривошипно-шатунного і газорозподілу, та систем — живлення, запалювання, охолодження, змащування, пуску.Кривошипно-шатунний механізм (основні деталі — поршень, шатун, колінчастий вал, маховик) призначені для сприймання тиску газів і пере­творення зворотно-поступального руху поршня на обертальний рух колінчастого вала.Механізм газорозподілу (основні деталі -- клапани, пружини, деталі приводу — розподільний вал.7 шестірні, штовхачі, штанги, коромисла) призначений для вчасного відкривання і закривання клапанів під час впуску й випуску.Система живлення (паливний бак, паливопроводи, крани, фільтри, паливні насоси, форсунки, карбюратори, газові змішувачі) призначена для приготування пальної суміші і підведення її до циліндрів у карбюраторному й газовому двигунах або підведення повітря й подачі палива в циліндр двигуна (дизель) і приготування в них пальної суміші.Система запалювання (магнето, проводи, свічки, акумуляторна батарея, генератор, індукційна котушка, переривач-розподільник) застосовуєть­ся на карбюраторних і газових двигунах та двигунах із впорскуванням палива у впускний колектор для запалювання стиснутої в циліндрі робочої суміші.Система охолодження рідинна або повітряна (водяний насос, вентилятор, водяна сорочка, радіатор, термостат, а у двигунів з повітряним охо­лодженням циліндри і головки циліндра мають охолоджу вальні ребра) призначена для підтримання нормального теплового стану двигуна.Система змащування (масляний насос,   маслопроводи, фільтри, масляний радіатор) призначена для підведення масла до тертьових деталей під тиском і розбризкування, охолодження деталей та винесення продуктів спрацювання.Система пуску (пусковий бензиновий двигун з редуктором або електричний стартер, система підігрівання води й повітря) призначена для пус­ку двигуна в хід.Розглянемо роботу двигунів, що застосовуються на автомобілях.
2. Стандартні види палива для двигунів внутрішнього згоряння - бензин і дизельне паливо. Основна перевага зрідженого газу перед ними - чистота, оскільки в зрідженому газі немає свинцю, дуже низький вміст сірки, оксидів інших металів, ароматичних вуглеводнів та інших забруднюючих домішок. Особливо це стосується свинцю, який для поліпшення антидетонаційних властивостей в обов'язковому порядку додають у бензин у вигляді тетраетилсвинцю і який засмічує запальні свічки, є потенційним отруйником атмосфери, а також сірки, яка викидається в атмосферу разом з продуктами згоряння. Використання зрідженого газу полегшує запуск двигуна в холодну пору року, забезпечує більш рівне і стійке горіння всередині робочого простору циліндрів двигуна. Той факт, що при спалюванні зрідженого газу зазвичай повністю відсутні забруднення, пояснює і велику довговічність працюючих на зрідженому газі двигунів в порівнянні з двигунами, що працюють на бензині або дизельному паливі, оскільки в першому випадку утворюється значно менше нагару і відкладень вуглецю на внутрішній поверхні циліндрів.
Двигуни, що працюють на зрідженому газі, мають меншу вартість . У багатьох країнах зріджений газ обкладається незначним податком або взагалі їм не обкладається, хоча автомобільне паливо всюди вважається одним з найкращих доходів від оподаткування.
3. Заміна масла в редукторі заднього моста — процедура, яка не омине жодного водія. Який би хороший відхід не забезпечувався за автомобілем, з часом її експлуатації в будь-якому випадку настане цей момент. Для даної ремонтної роботи знадобиться стандартний набір інструментів, який є в кожному гаражі — нове масло і ємність, в яку воно буде зливатися. Враховуйте, що в редуктор знадобитися залити близько 1,3-1,35 літра.
Міняти масло в редукторі заднього моста стоїть після 35 тисяч кілометрів пробігу, що в середньому прирівнюється до 3-х років використання транспортного засобу. У разі придбання колишнього у використанні авто, бажаного зробити заміни відразу після покупки.

Професійно-теоретична підготовка

Професія: Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів, водій автотранспортних засобів категорії «С»
Кваліфікація: слюсар з ремонту колісних транспортних засобів 5 розряду

Учня групи 60-С                        Хоца Володимир Сергійович 
      
                                                           Білет №7
1. Систе́ма охоло́дження — призначена для прогріву двигуна,підтримання оптимальної температури двигуна(85-95 С*) емпература газів у циліндрах двигуна, що працює, досягає 1800...2000 °С. Частина теплоти, що виділяється (для карбюраторних двигунів — 21...28 %, для дизелів — 29...42 %), перетворюється на корисну роботу, частина (12.„27% — для карбюраторних двигунів, 15...25 % — для дизелів) — відводиться з охолодною рідиною.
У разі перегрівання двигуна внаслідок недостатнього відведення теплоти його потужність зменшується, а витрата палива збільшується. Крім того, це може призвести до заклинювання поршнів, обгоряння головок клапанів, вигоряння мастила, виплавляння вкладишів підшипників, руйнування поверхні шийок колінчастого вала. В карбюраторному двигуні може виникнути детонація.
2. Основні несправності: • занадто пізнє або раннє запалювання; • перебої запалювання в одному чи кількох циліндрах; • повне припинення запалювання.Пізнє запалювання характеризується втратою потужності й перегріванням двигуна, а раннє — втратою потужності та стуком у двигуні. Для усунення несправності слід перевірити й, якщо треба, відрегулювати момент запалювання за допомогою октан-коректора.Перебої в одному циліндрі найчастіше спричиняються: несправністю свічки запалювання; псуванням ізоляції проводу високої напруги, приєднаного до свічки; поганим контактом цього проводу в наконечнику свічки або в гнізді кришки розподільника.Перебої в кількох циліндрах можуть виникати внаслідок: псування ізоляції центрального проводу високої напруги; поганого його контакту в гнізді кришки розподільника або взатискачі котушки запалювання; несправності конденсатора;обгоряння контактів переривника, неправильного зазору між ними або періодичного замиканнярухомогоконтакту на масу через псування ізоляції, тріщини кришки розподільника та ротора.
До несправностей свічки належать:
/ тріщини ізолятора;
/ обгоряння електродів або неправильний зазор між ними;
/ відкладання нагару на електродах.
3. Вільний хід педалі гальма повинен бути 40 — 60 мм, верхній кінець педалі не повинен доходити до підлоги на 10 — 30 мм. Вільний хід педалі регулюється зміною довжини тяги, що сполучає педаль гальма з гальмівним краном, шляхом нагвинчування або згвинчування її вилки.

Державна  кваліфікаційна атестація
Професійно-теоретична підготовка

Професія: Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів, водій автотранспортних засобів категорії «С»
Кваліфікація: слюсар з ремонту колісних транспортних засобів 5 розряду

Учня групи 60-С    
Пономаренко Віталій Михайлович          
  Білет №15
1. Прилади освітлення призначені для освітлення дороги, передачі інформації про габарити автопоїзда при передбачуваному або здійснюваному маневрі, гальмуванні, русі заднім ходом, для освітлення номерного знака, кабіни, салону кузова, контрольно-вимірювальних приладів, підкапотного простору тощо. Прилади освітлення повинні забезпечувати бажану видимість і необхідну інформативність у широкому діапазоні відстаней за різних погодних умов.
Прилади освітлення, встановлювані на автопоїзді, можна розділити на прилади зовнішнього освітлення і світлової сигналізації та прилади внутрішнього освітлення.
До приладів зовнішнього освітлення і світлової сигналізації відносяться фари головного освітлення, протитуманні фари, лампи-фари, підфарники, задні ліхтарі, світлові покажчики повороту і ліхтарі освітлення номерного знака.
До приладів внутрішнього освітлення відносяться лампи освітлення приладів, підкапотна лампа, переносна лампа, ліхтар освітлення вантажної платформи, плафони кабіни водія, підніжок, інструментальної шухляди тощо.
До приладів звукової сигналізації відносяться шумові і тональні сигнали, а також сигнали до водія.
Для керування приладами освітлення існують ручні і ножні перемикачі й окремі вимикачі приладів внутрішнього освітлення.
У приладах освітлення джерелом світла є електрична лампа.

2. Несправності. В роботі підвіски несправності можна виявити, за порушення прямолінійного руху автомобіля, частих пробоїв підвіски, сильному розгойдуванню і крену кузова, а також по стукоту і шуму.
Технічне обслуговування. Під час руху автомобіля елементи підвіски працюють в найбільш несприятливих умовах. Вони сприймають удари і поштовхи з боку дороги, піддаються сильному впливу вологи і бруду. Підвіска робить істотний вплив на безпека руху, тому станом елементів підвіски, їх працездатності слід приділяти особливу увагу.
Технічне обслуговування підвіски зводиться до періодичного огляду та перевірки стану захисних чохлів кульових і гумометалевих шарнірів, важелів, тяг, розтяжок, стійок, ресор і пружин, стабілізаторів і амортизаторів. Необхідно також проводити підтягування кріплення коліс і деталей підвіски. Перевіряють наявність тріщин, розривів, відшарування гуми чохлів кульових шарнірів, розривів і спучування гуми гумометалевих шарнірів. Неприпустимі тріщини, деформації і поломки деталей підвіски.
3. періодичність техобслуговування в цілому і заміни моторного мастила, зокрема, значною мірою залежить від умов експлуатації (рельєфу місцевості, технічної категорії автомобільних шляхів тощо). Таким чином, насамперед потрібно орієнтуватися на періодичність заміни моторного маслила, визначену заводом-виробником відповідного автомобіля. На практиці моторне мастило міняють, як правило, через кожні 7000 — 8000 км. Також бажано кожні 1000 — 2000 км пробігу все-таки зазирати під капот і перевіряти рівень маслила. Щоб визначити, чи потрібно додавати моторну оливу, слід скористатись масляним щупом, який відображає її рівень у двигуні.

Державна  кваліфікаційна атестація
Професійно-теоретична підготовка

Професія: Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів, водій автотранспортних засобів категорії «С»
Кваліфікація: слюсар з ремонту колісних транспортних засобів 5 розряду

Учня групи 60-С    
Саченко Сергій Володимирович
                                                       Білет№9
1. Система живлення дизеля призначена для заощадження дизельного палива, очищення його від механічних домішок і води, дозування подачі палива у кожний циліндр залежно від навантаження на двигун, своєчасного впорскування та розпилення у камері згоряння та виведення продуктів згоряння в атмосферу, а також очищення повітря від пилу.
Система живлення містить паливний бак, фільтри грубої і тонкої очистки палива, паливопідкачувальний насос (помпу), паливний насос високого тиску , форсунки  і паливопроводи низького і високого тиску. Повітря очищається у повітроочиснику.
Паливо з бака всмоктується підкачувальним насосом і через фільтр тонкої очистки подається до паливного насоса високого тиску. Між підкачувальним насосом і паливним баком розміщено фільтр грубої очистки.
Фільтри грубої і тонкої очистки звільняють паливо від домішок перед надходженням до секцій паливного насоса, звідки під тиском воно подається до форсунок. Форсунки впорскують паливо у дрібнорозпиленому вигляді у циліндри двигуна. Паливо, що пройшло крізь нещільності деталей форсунки, відводиться зливною трубкою 11 до фільтра тонкої очистки. Через трубку  надлишки палива з головки ПНВТ відводяться до паливопідкачувальної помпи.
Повітря всмоктується у повітроочисник, очищається там і через впускний трубопровід і відкритий клапан надходить у циліндр двигуна.
Відпрацьовані гази виводяться випускними трубопроводами і викидаються в атмосферу через вихлопну трубу.
2. Не працюють всі споживачі, не горять лампи освітлення, не функціонує звуковий сигнал, стартер не включається, стрілка амперметра не відхиляється у бік розряду при включенні запалювання. Причини несправності та способи їх виявлення: - Розряджена чи несправна АКБ. Перевірка працездатності виконується за допомогою найпростіших приладів (пробник, вольтметр). - Порушення кола живлення через окислення чи слабке кріплення виводів АКБ, амперметра, тягового реле стартера, вимикача маси чи їх несправності. Пошук місця обриву виконують послідовним вимірюванням напруги по колу у відповідності зі схемою СЕП або перемиканням окремих її ділянок. 2. Всі споживачі працюють з малою потужністю при непрацюючому ДВЗ, стартер обертається повільно, лампи горять впівнакалу, сигнал звучить слабко. Причини несправності та способи їх виявлення: - Сильно розряджена АКБ. Стан АКБ визначають за зниженням на ній напруги нижче ніж 8 В при включенні стартера. - Збільшився перехідний опір контактів чи виводів кола живлення. Місце порушення контактів визначають шунтуванням виводів за допомогою перемички або падінням напруги на окремих ділянках кола живлення. Це падіння не повинно перевищувати 0,1 В на кожному механічному з’єднанні провідників і складати не більш як 4% від номінальної напруги в цілому на всіх проводах кола живлення. 3. АКБ не заряджується. При роботі ДВЗ на будь-якій частоті обертання амперметр показує розрядний струм. Причини несправності та способи їх виявлення: - Обрив чи слабкий натяг ременя привода генератора. Визначається зовнішнім оглядом і вимірюванням прогину ременя під навантаженням відповідно до регламентуючого значення. - Обрив кола генератор – АКБ. Місце обриву визначають за допомогою вольтметра чи пробника при непрацюючому ДВЗ шляхом перевірки напруги АКБ на ділянках кола, що перевіряється.
3. Ефективне гальмування машин забезпечується регулюванням гальмівних механізмів.
Регулювання гальмівного механізму робочої гальмівної системи проводиться для відновлення нормального зазору між фрикційними накладками і барабаном. Регулювання гальма може бути повною або частковою.
Повна регулювання виконується після ремонту гальм (заміна фрикційних накладок або колодок) або порушення центрування робочих поверхонь фрикційних накладок і гальмівного барабана. Вона проводиться за допомогою опорних ексцентрикових осей колодок і осей регулювальних важелів або регулювальних ексцентриків. При цьому щуп товщиною 01 мм не повинен проходити вздовж всієї ширини гальмівних накладок. Зазор, заміряний щупом у верхній і нижній частинах на відстані 30 мм від краю накладок, повинен бути в межах 02-04 мм.
Державна  кваліфікаційна атестація
Професійно-теоретична підготовка

Професія: Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів, водій автотранспортних засобів категорії «С»
Кваліфікація: слюсар з ремонту колісних транспортних засобів 5 розряду

Учня групи 60-С                        Саченко Сергій Володимирович
Білет№5
1. Газорозподільний механізм призначений для своєчасного впуску в циліндри свіжого повітря (дизелі) або пальної суміші (карбюраторні двигуни), випуску відпрацьованих газів, а також для надійної ізоляції внутрішньої порожнини циліндрів від зовнішнього середовища під час тактів стиску й робочого ходу. У чотиритактних двигунах застосовують два типи газорозподільних  механізмів з нижнім розміщенням клапанів, коли вони розміщені у блоцізбоку від циліндрів, або з верхнім — з клапанами в головці блока. На сучасних тракторних і автомобільних двигунах застосовуються газорозподільні механізми з верхнім(підвісним) розміщенням клапанів. Таке розміщення клапанів, у порівнянні з нижнім, забезпечує компактність камери згоряння, зменшення витрат тепла через її стінки, а також питому витрату палива.
2. Основними несправностями генератора є: забруднення або замаслення "контактних кілець, знос або зависання щіток, обрив або коротке замикання в обмотках збудження ротора і статора.


Стан генератора визначають за свідченнями амперметра або за допомогою контрольної лампи, а на автомобілі ВАЗ2105- і за свідченнями вольтметра. При роботі двигуна з підвищеною частотою обертання колінчастого валу амперметр повинен показувати заряд акумуляторної батареї (стрілка відхиляється управо), а червона контрольна лампа гаснути. Стрілка вольтметра при цьому повинна знаходитися в зеленій зоні шкали (12...15 В).
Якщо при роботі двигуна на всіх режимах амперметр показує розряд, горить червона контрольна лампа або свідчення вольтметра нижче 12 В, несправні генератор або інтегральний регулятор напруги. Для усунення несправності потрібно перевірити натягнення ременя приводу генератора і надійність кріплення дротів на його затисках. Потім пустити двигун і перевірити дію генератора. Якщо несправність залишилася, слід вивернути гвинти, зняти корпус щіткотримача з інтегральним регулювальником, протерти контактні кільця дрантям, змоченим бензином, обгорілі контактні кільця зачистити дрібною скляною шкіркою. Перевірити стан щіток, зношені - замінити. За наявності інших несправностей генератор підлягає ремонту.
3. Основними ознаками несправностей рульового управління є: збільшений вільний хід рульового колеса, туге обертання рульового валу, осьовий люфт рульового валу, теча масла з картера рульового механізму, стук в рульовому управлінні.
Збільшений вільний хід (люфт) рульового колеса може бути викликаний ослабінням кріплень або зносом шарнірних з'єднань рульової тяги, ослабінням кріплення картера рульового механізму, рульової сошки або кронштейна маятникового важеля, зносом ролика і черв'яка рульового механізму або їх підшипників, порушенням регулювання рульового механізму. Вільний хід рульового колеса має бути не більше 10... 15 мм (3...50) на автомобілі "Москвичі", 18...20 мм (біля 5°) - на автомобілі ВАЗ при вимірі його по ободу рульового колеса.
Для його перевірки передні колеса ставлять в середнє положення, відповідне руху автомобіля по прямій, повертають рульове колесо вліво до упору, але не порушуючи положення передніх коліс. Помічають положення рульового колеса по якій-небудь крапці на щитку приладів, потім повертають рульове колесо управо, також не порушуючи положення передніх коліс, вимірюють відстань між цими крапками по ободу рульового колеса. Це відстань і буде величиной вільного ходу. Точніше вільний хід визначають спеціальним приладом - люфтоміром.
  Державна  кваліфікаційна атестація
Професійно-теоретична підготовка

Професія: Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів, водій автотранспортних засобів категорії «С»
Кваліфікація: слюсар з ремонту колісних транспортних засобів 5 розряду

Учня групи 60-С                          Шаповалов Роман Сергійович      
Білет№14
1. Пуск двигуна є важливим і складним процесом, особливо в холодну пору року. Це пояснюється тим, що при невеликій частоті обертання колінчастого вала і холодних стінках впускних трубопроводів та камери згоряння важко забезпечити умови для високоякісного сумішоутворення, надійного запалювання і згоряння пальної суміші.
Мінімальні пускові частоти обертання колінчастого вала карбюраторного двигуна 30...60 хв1 (об/хв) потрібні для приготуваннпальної суміші, підпалєння іскровим розрядом цієї суміші та одержання енергії перших спалахів, достатньої для початку самостійної роботи двигуна. Мінімальні пускові частоти обертання колінчастого вала дизеля 150...350 хв1 (об/хв) необхідні для інтенсивного стискування повітря, що підвищує його температуру і активно перемішує повітря з паливом, для забезпечення дрібного розпилювання палива при впорскуванні по всій камері згоряння. Автомобільні карбюраторні двигуни і дизелі, тракторні дизелі малої і середньої потужності пускають за допомогою електричного двигуна (стартера), а тракторні дизелі середньої і великої потужності — за допомогою допоміжного двигуна, який пускається від стартера або вручну
2. Підвищений люфт рульового колеса, а також стуки можуть з'явитися наслідком ослаблення кріплення картера рульового механізму, рульової сошки або кронштейна маятникового важеля, надмірного зносу шарнірів рульових тяг або втулок маятникового важеля, зносу передавальної пари ("черв'як-ролик" або "шестерня-рейка") або порушення регулювання її зачеплення. Для усунення несправності слід підтягнути кріплення, відрегулювати зачеплення в передавальної парі, замінити зношені деталі.
3. Величину зазору потрібно регулювати правильно, з необхідною точністю, так як при занадто великих зазорах відбувається порушення фаз газорозподілу, через недостатнє відкриття клапанів, погіршується наповнення і очищення циліндрів, зростають ударні навантаження і знос деталей газорозподільного механізму, при дуже малих зазорах в результаті нагрівання або зносу робочих фасок клапанів неминуче призведе до прогару робочих фасок через прорив горючих газів. Величина теплового зазору у впускного і випускного клапана однакова - регулюється в межах 0,20-0,35 мм. Теплові зазори необхідно регулювати на холодному двигуні або не раніше ніж через 15 хв.

Професійно-теоретична підготовка

Професія: Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів, водій автотранспортних засобів категорії «С»
Кваліфікація: слюсар з ремонту колісних транспортних засобів 5 розряду

Учня групи 60-С                           Мозгова Оксана Миколаївна
Білет№18
1. Механічна коробка передач (МКП) — механізм, призначений для східчастої зміни передавального відношення, в якому вибір передачі здійснюється оператором (водієм) вручну[1]. Передачі перемикаються пересуванням шестерень, які по черзі входять у зачеплення з іншими шестернями, або блокуванням шестерень на валу за допомогою синхронізаторів. Синхронізатори вирівнюють частоту обертання шестерень, що вмикаються, і блокують одну з них із веденим валом. Пересуванням шестерень або синхронізаторів керує водій при вимкненому зчепленні
Необхідність у наявності коробки передач є одним із головних недоліків двигуна внутрішнього згоряння. Діапазон швидкостей обертання ДВЗ у більшості випадків (зазвичай від 500 до кількох тисяч об/хв) не збігається зі швидкостями обертання коліс автомобіля (зазвичай від 0 до 1800 об/хв). Інша особливість ДВЗ у тому, що максимальні значення крутного моменту досягаються у порівняно невеликому інтервалі, розташованому приблизно посередині між максимальними і мінімальними оборотами. Максимальна ж потужність розвивається на максимальних обертах. Крім цього, коробка передач забезпечує рух автомобіля заднім ходомі дає змогу на тривалий час роз'єднувати двигун і ведучі колеса, що потрібно, коли двигун працює на холостому ходу під час руху автомобіля або на стоянці
2. При експлуатації дизельного двигуна в системі харчування можуть виникнути несправності, основними ознаками яких є: двигун не пускається, працює з перебоями і димленням, не розвиває номінальної потужності, працює жорстко, зі стукотами, не змінює частоту обертання колінчастого вала, підвищується витрата палива.
Несправності в системі харчування виникають через відмови і пошкоджень приладів і паливо проводів в магістралях низького і високого тиску. До основних несправностей в магістралі низького тиску відносяться порушення герметичності або засмічення паливопроводів і фільтрів, а також порушення роботи насоса низького тиску, що призводить до недостатньої подачі палива до насоса високого тиску.
Несправності в магістралі високого тиску зводяться до порушень нормальної роботи насоса високого тиску і форсунок. Вони викликають найчастіше утруднений пуск двигуна, перебої і нерівномірність в роботі циліндрів, втрату потужності двигуна, підвищену димність відпрацьованих газів, відмови в регулюванні частоти обертання колінчастого вала.
3. Потреба встановлювати в розподільнику прилади, які автоматично регулюють момент запалювання робочої суміші, пояснюється ось
чим. Робоча суміш у циліндрах двигуна згоряє дуже швидко (протягом 1/500...1/1000 с). Зі збільшенням частоти обертання колінчастого вала швидкість згоряння майже не змінюється, а середня швидкість руху поршня істотно зростає, й за час згоряння суміші поршень встигає набагато відійти від ВМТ. Тому згоряння суміші відбудеться в більшому об'ємі, тиск газів на поршень зменшиться, й двигун не розвиватиме повної потужності.
Це зумовлює необхідність зі збільшенням частоти обертання колінчастого вала запалювати робочу суміш з випередженням (до підходу поршня у ВМТ) з таким розрахунком, щоб суміш повністю згоріла до моменту переходу поршнем ВМТ (при найменшому об'ємі), тобто робити запалювання більш раннім. Чим вища частота обертання колінчастого вала, тим більшим має бути випередження запалювання.
Крім того, за однієї й тієї самої частоти обертання колінчастого вала випередження запалювання має зменшуватися з відкриванням.


Професійно-теоретична підготовка

Професія: Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів, водій автотранспортних засобів категорії «С»
           Кваліфікація: слюсар з ремонту колісних транспортних засобів 5 розряду

Учня групи 60-С                      Смага Андрій Юрійович

Білет№20
1. Ведучий міст, як правило, об'єднує в одному агрегаті такі механізми: • головну передачу; ф диференціал; • півосі. Зазначені механізми конструктивно розміщуються в спільному картері ведучого моста й призначені для передавання крутного моменту на колеса. Механізми моста збільшують передаваний момент і розподіляють його на колеса відповідно до умов контакту кожного колеса з дорогою. Під час передавання крутного моменту картер моста навантажується реактивним моментом, який намагається повернути його проти напряму обертання коліс. Від такого повороту міст утримується підвіскою або її напрямними елементами. Підвіска передає на картер моста також вертикальні, горизонтальні й бокові зусилля, що виникають під час руху автомобіля.
2. Ознаки несправності — шиження або підвищення тиску оливи.
Мащення може погіршуватися внаслідок потрапляння сконденсованого палива, частинок нагару, обсмолення тощо. Діагностують технічний стан системи мащення за допомогою контрольного манометра й за кольором оливи.
Зниження тиску оливи може бути наслідком:
/ підтікання оливи в оливній лінії;
/ спрацьовування оливного насоса й підшипників колінчастого
та розподільного валів;
/ малого рівня оливи в піддоні картера;
/ недостатньої її в'язкості;
/ заїдання редукційного клапана у відкритому положенні.
Підтікання оливи виникає в місці нещільного затягування штуцерів і пробок або відбувається через тріщини в оливопроводах. Для усунення підтікання штуцера й пробки їх треба підтягнути, а трубки з тріщинами — замінити. Несправності насоса, редукційного клапана та підшипників усувають у ремонтних майстернях.
Малий рівень оливи в піддонах може бути наслідком вигоряння оливи, витікання її крізь нещільності сальників колінчастого вала й місця пошкодження прокладки.
3. Для перевірки первинної обмотки необхідно «пристикувати» щупи (або затискачі) тестера до двох її бічних висновків на корпусі котушки. На дисплеї вимірювального приладу з'явиться число в Омах, яке і вкаже поточний опір. Воно повинне перебувати в межах заявленого автовиробником діапазону величин. Втім, при невеликому відхиленні в пару десятих турбуватися теж не варто - значить, справа не в котушці запалювання. У випадку, якщо обмотка пошкоджена (наприклад перегоріла або пробита), опір буде наближатися до нескінченності, що є явною ознакою несправності.
Перевірка мультитестером вторинної обмотки робиться приблизно таким же чином. Єдина відмінність - в порядку приєднання щупів до висновків. Один - приєднується до бічного висновку, інший - до центрального, який знаходиться посередині кришки. Розкид допустимих цифр тут вже зовсім інший і вимірюється в тисячах Омів. Наприклад, якщо по мануалу норма становить 7-9 кОм, то показник в 7,4 - хороший результат. В обох випадках сильні відхилення від допустимих меж свідчать про необхідність заміни котушки на нову. Слід пам'ятати, що даний прилад не підлягає ремонту, і розбирати його безглуздо.

Немає коментарів:

Дописати коментар