Виробниче навчання

21.04.2020 

Технічне обслуговування гальмівної системи 

https://works.doklad.ru/view/2FpIvUYQs6A.html
https://studfile.net/preview/5285395/page:9/ 

Д/з опрацювати матеріал, підручник , дати відповіді на контрольні питання.
1.Який пристрій в гальмівному приводі дозволяє гальмувати причіп (напівпричіп) раніше автомобіля, щоб запобігти набіг причепа (напівпричепа) на автомобіль:
  • комбінований кран 
  • захисний клапан
  • регулятор тиску
2. Яка гальмівна система  використовується   при русі автомобіля для зниження швидкості і повної його зупинки:
  • допоміжна
  • запасна 
  • стоянкова
  • робоча 
3.Які гальмівні механізми, в залежності від конструкції обертових робочих деталей, застосовують на автомобілях:
  • барабанні і дискові    
  • стрічкові і барабанні
  • стрічкові і дискові                    
22.04.2020 

Діагностування несправностей двигуна автомобіля 

Д/з опрацювати матеріал, підручник , дати відповіді на контрольні питання.
1. Як проводиться перевірка компрессії двигуна ?
2. Діагностика циліндропоршневої групи ?

23.04.2020

Діагностування несправностей системи запалювання, системи мащення та системи охолодження двигуна.


Д/з опрацювати матеріал, підручник.

24.04.2020

Діагностування несправностей системи живлення двигуна

Д/з опрацювати матеріал, підручник.
Технологічні картки 



27.04.20
Ремонт кривоштпно-шатунного і газорозподільного механізмів двигуна

 ПЛАН 
уроку виробничого навчання
                                                                      
                                                                                  Дата проведення: 27.04.2020р

Тема уроку: РЕМОНТ КРИВОШИПНО-ШАТУННОГО І ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОГО МЕХАНІЗМІВ ДВИГУНА.


Мета: навчальна 

Мета уроку: Навчити та закріпити знання учнів набуті на теоретичних заняттях. Набути практичних вмінь та навиків при проведенні ремонту шатунно-поршневої групи. 

виховна –  виховувати бережне ставлення до інструменту та спецодягу. Охайність. Формувати навички і бажання працювати за обраною професією.




Метод проведення уроку:
 вправи: виконання прийомів, операцій.
Вирішення виробничих операцій.
Хід уроку:
          I. Організаційна частина                      
         1. Перевірка наявності учнів на уроці.
          II. Вступний інструктаж                      
Що таке робочий цикл?

 Особливості будови 4-х циліндрового двигуна
 Принцип роботи 4-х циліндрового двигуна

Навчальна мета: Навчити учнів ремонту шатунно-поршневої групи. Навчити встановлювати вкладиші корінних та техніки безпеки.

Розвиваюча мета: Розвивати вміння, самостійно приймати рішення та навики систематичного самоконтролю.

Виховна мета: Виховувати в учнів бережливе відношення до інструментів, майна майстерні, матеріалів та спецодягу.Тип уроку: засвоєння навиків та умінь        

  2. Перевірка зовнішнього вигляду учнівНашою метою є навчитись ремонту шатунно-поршневої групи.Навчитись встановлювати вкладиші корінних та шатунних підшипників з дотриманням правильної організації робочого місця та техніки безпеки.

Яке призначення двигуна внутрішнього згорання?
Які бувають двигуни внутрішнього згорання?
Які основні системи є в двигуна внутрішнього згорання?

Пояснення нового матеріалу провести за планом:Призначення кривошипно – шатунного механізму Основні несправності КШМ  їх ознаки і причини виникнення і способиусунення Видача завдань та інструкційно-технологічних карт- правильність виконання трудовихприйомів роботи;- вміння користуванняінструкційно-технологічними картами;- надати допомогу невстигаючимучням;- видати і пояснити додатковезавдання найбільш встигаючим учням:зміну, та перевірити знання учнів за допомогою інтерактивної вправи „Впіймай помилку. Самоконтроль”
 III. Самостійна робота учнів
IV. Поточний інструктаж                
Цільові обходи робочих місць учнів з метою перевірки:
- організації робочого місця учнів;
- дотримання правил ОП;
Індивідуальна робота з учнями:
Оцінка робіт учнів
4. Прибирання робочих місць.V. Заключний інструктаж                    Підвести підсумки роботи групи заОголосити результати Дати характеристику роботі кожного учня. Вказати на характерні помилки допущені вроботі і способи їх усунення.
 Повідомлення домашнього завдання. Прийняття робочих місць після прибирання.Домашнє завдання: Ознайомитись з будовою тароботою кривошипно – шатунного механізму використовуючи Інтернет матеріали.


Технологічні картки

Інструкційна карта







Д/з опрацювати матеріал, теми

28.04.2020
Ремонт системи змащення та охолодження 

 ПЛАН 
уроку виробничого навчання
                                                                      
                                                                                  Дата проведення: 28.04.2020р

Тема уроку: ремонт систем охолодження та змащення двигуна.

Мета: навчальна 
Мета уроку: Навчити та закріпити знання учнів набуті на теоретичних заняттях. Набути практичних вмінь та навиків при проведенні ремонту систем охолодження та змащення двигуна.
виховна –  виховувати бережне ставлення до інструменту та спецодягу. Охайність. Формувати навички і бажання працювати за обраною професією.

Метод проведення уроку:
вправи: виконання прийомів, операцій.
Вирішення виробничих операцій.

Хід уроку:
          I. Організаційна частина                      
          1. Перевірка наявності учнів на уроці.
          II. Вступний інструктаж                   
          1.Значення системи змащення.
          2.Значення системи охолодження.
Навчальна мета: Навчити учнів ремонту системи змащення та системи охолодження.
Розвиваюча мета: Розвивати вміння, самостійно приймати рішення та навики систематичного самоконтролю.
Виховна мета: Виховувати в учнів бережливе відношення до інструментів, майна майстерні, матеріалів та спецодягу.
Тип уроку: засвоєння навиків та умінь        
  2. Перевірка зовнішнього вигляду учнів.
 Нашою метою є навчитись ремонту системи змащення та системи охолодження.  
Яке призначення системи змащення?
Яке призначення системи охолодження?
Які основні системи є в двигуна внутрішнього згорання?
Пояснення нового матеріалу провести за планом: Призначення системи змащення та системи охолодження.
Видача завдань та інструкційно-технологічних карт
- правильність виконання трудових прийомів роботи;
- вміння користування інструкційно-технологічними картами;
- надати допомогу невстигаючим учням;
- видати і пояснити додаткове завдання найбільш встигаючим учням: зміну, та перевірити знання учнів за допомогою інтерактивної вправи „Впіймай помилку. Самоконтроль”
 III. Самостійна робота учнів
 IV. Поточний інструктаж             
Цільові обходи робочих місць учнів з метою перевірки:
- організації робочого місця учнів;
- дотримання правил ОП;
Індивідуальна робота з учнями:
Оцінка робіт учнів
                                                                                                       
Прибирання робочих місць.
V. Заключний інструктаж       
Підвести підсумки роботи групи.
Оголосити результати
 Дати характеристику роботі кожного учня. 
Вказати на характерні помилки допущені в роботі і способи їх усунення.
 Повідомлення домашнього завдання.
 Прийняття робочих місць після прибирання.
Домашнє завдання: Ознайомитись з будовою системи змащення та охолодження. 





29.04.2020
Ремонт системи живлення двигуна 

 ПЛАН 
уроку виробничого навчання
                                                                      
                                                                                  Дата проведення: 29.04.2020р

Тема уроку: ремонт системи живлення двигуна.

Мета: навчальна 
Мета уроку: Навчити та закріпити знання учнів набуті на теоретичних заняттях. Набути практичних вмінь та навиків при проведенні ремонту системи живлення двигуна.
виховна –  виховувати бережне ставлення до інструменту та спецодягу. Охайність. Формувати навички і бажання працювати за обраною професією.

Метод проведення уроку:
вправи: виконання прийомів, операцій.
Вирішення виробничих операцій.

Хід уроку:          I. Організаційна частина                      
          1. Перевірка наявності учнів на уроці.
          II. Вступний інструктаж                    
        
          
Навчальна мета: Навчити учнів ремонту системи живлення двигуна.
Розвиваюча мета: Розвивати вміння, самостійно приймати рішення та навики систематичного самоконтролю.
Виховна мета: Виховувати в учнів бережливе відношення до інструментів, майна майстерні, матеріалів та спецодягу.
Тип уроку: засвоєння навиків та умінь        
  2. Перевірка зовнішнього вигляду учнів.
 Нашою метою є навчитись ремонту системи живлення двигуна.  

Пояснення нового матеріалу провести за планом: Призначення системи живлення двигуна.
Видача завдань та інструкційно-технологічних карт
- правильність виконання трудових прийомів роботи;
- вміння користування інструкційно-технологічними картами;
- надати допомогу невстигаючим учням;
- видати і пояснити додаткове завдання найбільш встигаючим учням: зміну, та перевірити знання учнів за допомогою інтерактивної вправи „Впіймай помилку. Самоконтроль”
 III. Самостійна робота учнів IV. Поточний інструктаж           
Цільові обходи робочих місць учнів з метою перевірки:
- організації робочого місця учнів;
- дотримання правил ОП;
Індивідуальна робота з учнями:
Оцінка робіт учнів
                                                                                                       
Прибирання робочих місць.
V. Заключний інструктаж       
Підвести підсумки роботи групи.
Оголосити результати
 Дати характеристику роботі кожного учня. 
Вказати на характерні помилки допущені в роботі і способи їх усунення.
 Повідомлення домашнього завдання.
 Прийняття робочих місць після прибирання.
Домашнє завдання: Ознайомитись з будовою системи живлення двигуна. 



Інструкційна карта 
Карбюратор. Система живлення. 




30.04.2020
Ремонт приладів електроустаткування автомобіля 

 ПЛАН 
уроку виробничого навчання
                                                                      
                                                                                  Дата проведення: 30.04.2020р

Тема уроку: ремонт приладів електроустаткування автомобіля.

Мета: навчальна 
Мета уроку: Навчити та закріпити знання учнів набуті на теоретичних заняттях. Набути практичних вмінь та навиків при проведенні ремонту приладів електроустасткування автомобіля. 
виховна –  виховувати бережне ставлення до інструменту та спецодягу. Охайність. Формувати навички і бажання працювати за обраною професією.

Метод проведення уроку:
вправи: виконання прийомів, операцій.
Вирішення виробничих операцій.

Хід уроку:          I. Організаційна частина                      
          1. Перевірка наявності учнів на уроці.
          II. Вступний інструктаж                    
     
Навчальна мета: Навчити учнів ремонту приладів електроустасткування автомобіля. 
Розвиваюча мета: Розвивати вміння, самостійно приймати рішення та навики систематичного самоконтролю.
Виховна мета: Виховувати в учнів бережливе відношення до інструментів, майна майстерні, матеріалів та спецодягу.
Тип уроку: засвоєння навиків та умінь        
  2. Перевірка зовнішнього вигляду учнів.
 Нашою метою є навчитись ремонту приладів електроустасткування автомобіля.   

Пояснення нового матеріалу провести за планом: Призначення приладів електроустасткування автомобіля. 
Видача завдань та інструкційно-технологічних карт
- правильність виконання трудових прийомів роботи;
- вміння користування інструкційно-технологічними картами;
- надати допомогу невстигаючим учням;
- видати і пояснити додаткове завдання найбільш встигаючим учням: зміну, та перевірити знання учнів за допомогою інтерактивної вправи „Впіймай помилку. Самоконтроль”
 III. Самостійна робота учнів IV. Поточний інструктаж           
Цільові обходи робочих місць учнів з метою перевірки:
- організації робочого місця учнів;
- дотримання правил ОП;
Індивідуальна робота з учнями:
Оцінка робіт учнів
                                                                                                       
Прибирання робочих місць.
V. Заключний інструктаж       
Підвести підсумки роботи групи.
Оголосити результати
 Дати характеристику роботі кожного учня. 
Вказати на характерні помилки допущені в роботі і способи їх усунення.
 Повідомлення домашнього завдання.
 Прийняття робочих місць після прибирання.
Домашнє завдання: Ознайомитись з будовою приладів електроустасткування автомобіля. 

Інструкційна карта 
Стартер. Електрообладенення. Часткове розбирання, вивчення будови і роботи, ремонт, складання вузлів і механізмів. 




04.05.2020
Ремонт коробки передач автомобіля 

 ПЛАН 
уроку виробничого навчання
                                                                      
                                                                                  Дата проведення: 04.05.2020р

Тема уроку: Ремонт коробки передач автомобіля 

Мета: навчальна 
Мета уроку: Навчити та закріпити знання учнів набуті на теоретичних заняттях. Набути практичних вмінь та навиків при проведенні ремонту коробки передач автомобіля.
виховна –  виховувати бережне ставлення до інструменту та спецодягу. Охайність. Формувати навички і бажання працювати за обраною професією.

Метод проведення уроку:
вправи: виконання прийомів, операцій.
Вирішення виробничих операцій.

Хід уроку:          I. Організаційна частина                      
          1. Перевірка наявності учнів на уроці.
          II. Вступний інструктаж                    
        
     
Навчальна мета: Навчити учнів ремонту коробки передач автомобіля.
Розвиваюча мета: Розвивати вміння, самостійно приймати рішення та навики систематичного самоконтролю.
Виховна мета: Виховувати в учнів бережливе відношення до інструментів, майна майстерні, матеріалів та спецодягу.
Тип уроку: засвоєння навиків та умінь        
  2. Перевірка зовнішнього вигляду учнів.
 Нашою метою є навчитись ремонту коробки передач автомобіля. 

Пояснення нового матеріалу провести за планом: Призначення коробки передач автомобіля.
Видача завдань та інструкційно-технологічних карт
- правильність виконання трудових прийомів роботи;
- вміння користування інструкційно-технологічними картами;
- надати допомогу невстигаючим учням;
- видати і пояснити додаткове завдання найбільш встигаючим учням: зміну, та перевірити знання учнів за допомогою інтерактивної вправи „Впіймай помилку. Самоконтроль”
 III. Самостійна робота учнів IV. Поточний інструктаж           
Цільові обходи робочих місць учнів з метою перевірки:
- організації робочого місця учнів;
- дотримання правил ОП;
Індивідуальна робота з учнями:
Оцінка робіт учнів
                                                                                                       
Прибирання робочих місць.
V. Заключний інструктаж       
Підвести підсумки роботи групи.
Оголосити результати
 Дати характеристику роботі кожного учня. 
Вказати на характерні помилки допущені в роботі і способи їх усунення.
 Повідомлення домашнього завдання.
 Прийняття робочих місць після прибирання.
Домашнє завдання: Ознайомитись з будовою коробки передач автомобіля.









05.05.2020
Ремонт  карданної передачі, головної передачі автомобіля. 

 ПЛАН 
уроку виробничого навчання
                                                                      
                                                                                  Дата проведення: 05.05.2020р

Тема уроку: Ремонт  карданної передачі, головної передачі автомобіля. 

Мета: навчальна 
Мета уроку: Навчити та закріпити знання учнів набуті на теоретичних заняттях. Набути практичних вмінь та навиків при проведенні ремонту карданної передачі, головної передачі автомобіля.  
виховна –  виховувати бережне ставлення до інструменту та спецодягу. Охайність. Формувати навички і бажання працювати за обраною професією.


Метод проведення уроку:

вправи: виконання прийомів, операцій.

Вирішення виробничих операцій.



Хід уроку:          I. Організаційна частина                      

          1. Перевірка наявності учнів на уроці.

          II. Вступний інструктаж                             
     
Навчальна мета: Навчити учнів ремонту карданної передачі, головної передачі автомобіля.  
Розвиваюча мета: Розвивати вміння, самостійно приймати рішення та навики систематичного самоконтролю.
Виховна мета: Виховувати в учнів бережливе відношення до інструментів, майна майстерні, матеріалів та спецодягу.
Тип уроку: засвоєння навиків та умінь        
  2. Перевірка зовнішнього вигляду учнів.
 Нашою метою є навчитись ремонту карданної передачі, головної передачі автомобіля.  

Пояснення нового матеріалу провести за планом: Призначення карданної передачі, головної передачі автомобіля.  
Видача завдань та інструкційно-технологічних карт
- правильність виконання трудових прийомів роботи;
- вміння користування інструкційно-технологічними картами;
- надати допомогу невстигаючим учням;
- видати і пояснити додаткове завдання найбільш встигаючим учням: зміну, та перевірити знання учнів за допомогою інтерактивної вправи „Впіймай помилку. Самоконтроль”

 III. Самостійна робота учнів IV. Поточний інструктаж            

Цільові обходи робочих місць учнів з метою перевірки:

- організації робочого місця учнів;

- дотримання правил ОП;

Індивідуальна робота з учнями:

Оцінка робіт учнів                                                                                                       

Прибирання робочих місць.
V. Заключний інструктаж       
Підвести підсумки роботи групи.
Оголосити результати
 Дати характеристику роботі кожного учня. 

Вказати на характерні помилки допущені в роботі і способи їх усунення.

 Повідомлення домашнього завдання.
 Прийняття робочих місць після прибирання.
Домашнє завдання: Ознайомитись з будовою карданної передачі, головної передачі автомобіля.  

Інструкційна карта




06.05.2020
Ремонт диференціала, напівосей, бортової передачі автомобіля.

 ПЛАН 
уроку виробничого навчання
                                                                      
                                                                                  Дата проведення: 06.05.2020р

Тема уроку: Ремонт диференціала, напівосей, бортової передачі автомобіля.

Мета: навчальна 
Мета уроку: Навчити та закріпити знання учнів набуті на теоретичних заняттях. Набути практичних вмінь та навиків при проведенні ремонту диференціала, напівосей, бортової передачі автомобіля.
виховна –  виховувати бережне ставлення до інструменту та спецодягу. Охайність. Формувати навички і бажання працювати за обраною професією.


Метод проведення уроку:

вправи: виконання прийомів, операцій.

Вирішення виробничих операцій.



Хід уроку:          I. Організаційна частина                      

          1. Перевірка наявності учнів на уроці.

          II. Вступний інструктаж                                   
Навчальна мета: Навчити учнів ремонту диференціала, напівосей, бортової передачі автомобіля.
Розвиваюча мета: Розвивати вміння, самостійно приймати рішення та навики систематичного самоконтролю.
Виховна мета: Виховувати в учнів бережливе відношення до інструментів, майна майстерні, матеріалів та спецодягу.
Тип уроку: засвоєння навиків та умінь        
  2. Перевірка зовнішнього вигляду учнів.
 Нашою метою є навчитись ремонту диференціала, напівосей, бортової передачі автомобіля.

Пояснення нового матеріалу провести за планом: Призначення карданної передачі, головної передачі автомобіля.  
Видача завдань та інструкційно-технологічних карт
- правильність виконання трудових прийомів роботи;
- вміння користування інструкційно-технологічними картами;
- надати допомогу невстигаючим учням;
- видати і пояснити додаткове завдання найбільш встигаючим учням: зміну, та перевірити знання учнів за допомогою інтерактивної вправи „Впіймай помилку. Самоконтроль”

 III. Самостійна робота учнів IV. Поточний інструктаж            

Цільові обходи робочих місць учнів з метою перевірки:

- організації робочого місця учнів;

- дотримання правил ОП;

Індивідуальна робота з учнями:

Оцінка робіт учнів                                                                                                       

Прибирання робочих місць.
V. Заключний інструктаж       
Підвести підсумки роботи групи.
Оголосити результати
 Дати характеристику роботі кожного учня. 

Вказати на характерні помилки допущені в роботі і способи їх усунення.

 Повідомлення домашнього завдання.
 Прийняття робочих місць після прибирання.
Домашнє завдання: Ознайомитись з будовою диференціала, напівосей, бортової передачі автомобіля.
Інструкційна карта

Особливості будови і спряжень
(заповнюється в ході заняття) На мал. 15.1 назвіть типи головних передач та опишіть їх переваги і недоліки

 Мал. 15.1 Типи головних передача                                                                                           а-                                 б-                                       в-                                    
1-ведуча конічна шестерня; 2-ведена конічна шестерня; 3-ведуча циліндрична шестерня; 4-ведена циліндрична шестерня.
За допомогою мал. 15.2 опишіть конструкцію та дію симетричного диференціала.
Мал. 15.2 Деталі симетричного диференціалу
1,5-чашки диференціала; 2,7-шайби; 3-півосьові зубчасті колеса; 4-сателіти; 6-болт кріплення чашок
диференціала; 8-хрестовина Відповідь:___________________________________________________
За допомогою мал. 15.3 опишіть конструкцію та принцип дії кінцевої передачі.

















Мал. 15.3 Кінцева передача планетарного типу (МАЗ-5335)
1-сонячна шестерня; 2-сателіти; 3-водило; 4-осі сателітів; 5-коронна шестерня; 6-маточина колеса; 7-піввісь; 8-кришка


Використовуючи мал. 15.4 назвіть схеми встановлення півосей в залежності від способу їх встановлення в картері моста та опишіть їх використання.
Мал. 15.4 Схема встановлення півосей     а-                                                   
б-                                                                     
Відповідь:
Контрольні питання
Чим регулюються конічні підшипники ведучого вала головної передачі автомобіля ГАЗ-53?
Чим регулюється зазор між зубами шестерень головної передачі Автомобіля ГАЗ-53?

07.05.2020
Ремонт ходової частини автомобіля.

 ПЛАН 
уроку виробничого навчання
                                                                      
                                                                                  Дата проведення: 07.05.2020р

Тема уроку: Ремонт ходової частини автомобіля.

Мета: навчальна 
Мета уроку: Навчити та закріпити знання учнів набуті на теоретичних заняттях. Набути практичних вмінь та навиків при проведенні ремонту ходової частини автомобіля.
виховна –  виховувати бережне ставлення до інструменту та спецодягу. Охайність. Формувати навички і бажання працювати за обраною професією.


Метод проведення уроку:

вправи: виконання прийомів, операцій.

Вирішення виробничих операцій.



Хід уроку:         
 I. Організаційна частина                      

          1. Перевірка наявності учнів на уроці.

  II. Вступний інструктаж                                   
Навчальна мета: Навчити учнів ремонту ходової частини автомобіля.
Розвиваюча мета: Розвивати вміння, самостійно приймати рішення та навики систематичного самоконтролю.
Виховна мета: Виховувати в учнів бережливе відношення до інструментів, майна майстерні, матеріалів та спецодягу.
Тип уроку: засвоєння навиків та умінь        
  2. Перевірка зовнішнього вигляду учнів.
 Нашою метою є навчитись ремонту ходової частини автомобіля.

Пояснення нового матеріалу провести за планом: Призначення ходової частини автомобіля.
Видача завдань та інструкційно-технологічних карт
- правильність виконання трудових прийомів роботи;
- вміння користування інструкційно-технологічними картами;
- надати допомогу невстигаючим учням;
- видати і пояснити додаткове завдання найбільш встигаючим учням: зміну, та перевірити знання учнів за допомогою інтерактивної вправи „Впіймай помилку. Самоконтроль”

 III. Самостійна робота учнів IV. Поточний інструктаж            

Цільові обходи робочих місць учнів з метою перевірки:

- організації робочого місця учнів;

- дотримання правил ОП;

Індивідуальна робота з учнями:

Оцінка робіт учнів                                                                                                       

Прибирання робочих місць.
V. Заключний інструктаж       
Підвести підсумки роботи групи.
Оголосити результати
 Дати характеристику роботі кожного учня. 

Вказати на характерні помилки допущені в роботі і способи їх усунення.

 Повідомлення домашнього завдання.
 Прийняття робочих місць після прибирання.
Домашнє завдання: Ознайомитись з будовою ходової частини автомобіля.
Тема: Передня незалежна підвіска. Підвіска. Часткове розбирання, вивчення будови й роботи, ремонт,  складання вузлів і механізмів.
Ескіз
Порядок виконання завдання
















\\

\






































































































 Зняття передньої підвіски проводите в наступному порядку:
 1. Встановіть скобу-стяжку.
 2. Вивісите двигун за допомогою троса або сталевого стрижня, встановлюваного між двигуном і бруском, що спирається на краю прорізу капота.
 З. Підставте домкрат під поперечку підвіски, підніміть передню частину автомобіля, опустіть на підставки колеса і зніміть їх.
 4. Ослабте затягування гайок 11 і 12 (рис. 4)
 на осі нижніх важелів і гайок 8 на осі верхніх важелів для забезпечення вільного повертання важелів на їх осях і виключення випадкового руйнування гуми сайлент-блоків при подальшій розібрання або зборці підвіски.
 5. Від'єднайте поперечну кермову тягу від сошки і маятникового важеля, а також гнучкі шланги гідроприводу гальм і заглушіть отвори в скобах дискових гальм.
 6. Відверніть гайки 20 (рис. 5)
 на стяжних болтах кріплення пальця кульового шарніра до стійки, вийміть болт 21 і вибийте хвостовик пальця шарніра зі стійки.
 7. Розігніть стопорну пластину 3 (рис. 4) і виверніть болти 2 кріплення осі до опори поперечки, зніміть верхні важелі.
 8. Викрутіть болти 3 (рис. 5) кріплення скоб стабілізатора до лонжеронів рами або від'єднайте нижнє з'єднання стояків 8 стабілізатора з важелем.
 9. Виверніть болти кріплення гумових подушок передньої опори двигуна.
 10. Відверніть гайки 19 болтів 11 кріплення поперечки передньої підвіски до лонжеронів рами.
 11. Опустіть підвіску на підлогу.
 Нову або відремонтовану підвіску встановлюйте на автомобіль в зворотній послідовності. При цьому для зручності монтажу бажано встановити в підвіску стяжку-скобу  або ж пристосування для стиснення пружини.
 Верхні важелі тимчасово зніміть, так як вони перешкоджають установці підвіски на лонжерони рами.
 Слід мати на увазі, що при установці на автомобіль нової підвіски необхідно зберегти регулювальні прокладки 6 (рис. 4) і скоби 4 і 5 в місцях, встановлених при заводській регулюванню. Без установки прокладок потрібна додаткова регулювання кутів розвалу і подовжнього кута нахилу осі повороту колеса.
 При збірці необхідно виконати наступні умови:
 1. Болт 11 (рис. 5) кріплення підвіски, подсобрать з шайбою 12, чашкою 13, гумовою втулкою 14 і распорной металевою втулкою 16 встановите в лонжерон і затягніть гайкою 19, момент затягування 44-62 Нм (4,4-6,2 кгс • м).
 2. Встановіть верхній важіль на підвіску і загорніть болти кріплення осі з невеликим зусиллям.
 Примітка. Остаточну затягування болтів 2 (рис. 4) кріплення осі і стопоріння пластиною 3 справляєте на автомобілі після регулювання на стенді розвалу і кута подовжнього нахилу осі повороту колеса (див. нижче).
 3. Встановіть циліндричний хвостовик пальця кульового шарніра в отвір стійки, вставте стягнутий болт 21 (рис. 5) і затягніть гайку 20, прикладаючи момент 36-50 Нм (3,6-5,0 кгс · м).
 4. Затягніть гайки 8 (рис. 4) на осі верхнього важеля при середньому положенні важелів підвіски.
 Допускається затягування гайок 8 на осі верхнього важеля при наявності в підвісці стяжки (див. рис. 3), що забезпечує середнє положення важелів.
 5. З'єднайте стійку 8 (рис. 5) стабілізатора з кронштейном на нижньому важелі. Наверніть на різьбовий кінець стійки гайку 9 і зашплінтуйте її.
 6. З'єднання середньої рульової тяги із сошкою і маятниковим важелем, а також гнучких шлангів гальм виконуйте згідно вказівок у відповідних розділах даного керівництва.
Методика виявлення опади пружини передньої підвіски або ресори задньої підвіски
 Осадку пружин перевіряйте на автомобілі по зазорах між буферами стискання на нижніх важелях і поперечиною підвіски в місцях торкання буферів. Якщо зазор Б (рис. 6)


 Рис. 6

 при повному навантаженні в кузові автомобіля на обох сторонах менше 20 мм, потрібна заміна пружин.
 У разі опади одного боку автомобіля визначте, що є причиною просідання, так як на крен передньої частини кузова також впливає просідання пружного елемента задньої підвіски (ресори).
 Для проведення робіт автомобіль встановіть на горизонтальну площадку і заміряйте різниця висот однойменних точок, розташованих по центрам фар на лівій і правій сторонах. Замір проводите після розгойдування передньої частини кузова на пружинах підвіски. Потім на опорну п'яту гідравлічного домкрата встановіть опорну призму з фіксацією її по двом отворам на нижній площині поперечки підвіски (рис. 7)


 Рис. 7

 і підніміть передню частину автомобіля до відриву передніх коліс. Проведіть повторне визначення різниці висот до точок попереднього виміру. Якщо при вимірі висот різниця зберігається в обох випадках заміру, тобто автомобіль постійно нахилений на одну сторону - просіла ресора задньої підвіски на стороні меншої висоти. Якщо ж при початковому вимірі нахил автомобіля в одну сторону, а при вимірі на опорній призмі автомобіль вирівнюється або з'являється нахил у протилежний бік, просіла пружина передньої підвіски на стороні меншої висоти, заміряні при визначенні різниці висот однойменних точок (відстань до центру фар).
Зняття та установка пружини і стійки передньої підвіски
Пружини підвіски знімайте, видаливши амортизатори (див. розділ "Амортизатори") і від'єднавши стійки стабілізатора від нижнього важеля. Для зручності виконання робіт використовуйте стяжних пристосувань для стиснення пружини (9680-2084).
 Зняття пружини і стійки передньої підвіски проводите в наступному порядку:
 1. Встановіть стрижень 1 (рис. 6) стяжного пристосування з боку нижнього важеля 5 і наверніть гайку 2. Потім, обертаючи цю гайку, стисніть пружину до появи зазору 20-30 мм між буфером відбою 3 і його наполегливої ​​поверхнею 4 на поперечині підвіски.
 2. Від'єднайте кермові тяги та гнучкі шланги гальм.
 3. Відверніть гайку 20 (рис. 5), вийміть стягнутий болт 21 і вибийте хвостовик пальця кульового шарніра з посадкового отвору стійки.
 4. Послабте контргайки 12 (рис. 4) і гайки 11 на осі нижнього важеля. Відверніть гайки 15 (рис. 8)


 Рис. 8

 на болтах кріплення кульової опори до нижнього важеля і від'єднайте опору від важеля. Зніміть стійку.
 5. Поступово відвертаючи гайку 2 (рис. 6) стяжного пристосування, повністю ослабте натягнення пружини і вийміть пристосування. Потім зніміть пружину (помітьте ліву і праву пружини для їх відмінності) і гумову прокладку 3 (рис. 1).
 Призначені для установки в підвіску пружини повинні бути однієї розмірної групи (з однаковим числом рисок). У виробничих умовах пружини діляться на дві розмірні групи і маркуються ризиками, які наносяться на нижньому опорному витку (рис. 9).


 Рис. 9

 Перевірку пружин проводите при контрольній висоті 180 мм із застосуванням опорної шайби.
 Пружини після їх контролю встановлюйте в передню підвіску в послідовності, зворотній зняттю. Прямий ділянку нижнього опорного витка пружини повинен розміщуватися у виїмці А (рис. 6) нижнього важеля.
Зняття і установка нижнього важеля і заміна сайлент-блоків
 Нижній важіль можна зняти з автомобіля тільки після попереднього видалення пружини підвіски. Послідовність робіт відрізняється від попередньої тим, що не потрібно від'єднання верхнього важеля, рульових тяг і гнучких шлангів гальм, проте необхідно оберегти шланги від пошкодження.

 Після видалення пружини зняття нижнього важеля виробляєте в наступній послідовності:
 1. Відверніть гайки 20 (рис. 1) і вибийте легкими ударами болти 17 кріплення тримачів до фланців поперечки підвіски. Зніміть нижні важелі разом з віссю.
 2. Відверніть гайки 6 та 7 (рис. 8) і вибийте легкими ударами вісь 1 нижнього важеля. Після чого вийміть распорную втулку 2, утримувачі 3 і шайби 4.
 Уважно огляньте сайлент-блок 5 в нижньому важелі. При виявленні великого стирання гумової втулки (внутрішня металева втулка переміщується або провертається зусиллям руки) замініть сайлент-блок. Для випрессовкі сайлент-блоку застосовуйте оправку 9480-1870. Колишні в експлуатації нижні важелі ретельно огляньте. При наявності у важелях тріщин або глибоких вм'ятин замініть їх новими. Сайлент-блоки запресовуйте в нижній важіль, використовуючи ту ж оправлення. При цьому забезпечте збіг торців А (див. рис. 8) зовнішньої втулки сайлент-блоку і втулки, привареної до важеля.
 Установку важеля виробляєте в зворотній послідовності. Гайки 6 і 7 наверніть на вісь з невеликим зусиллям, так як їх остаточна затяжка проводиться на автомобілі при середньому положенні важелів. Це умова необхідна для забезпечення найбільш сприятливих умов роботи гумових втулок сайлент-блоків.
Зняття, розбирання та збирання верхнього важеля
 Встановіть в передню підвіску стяжку-скобу (мал. 3) для блокування пружини підвіски.
 Перед зняттям верхнього важеля обов'язково ослабте на 2-3 обороту затягування гайок 8 (рис. 4). Це умова необхідна для забезпечення вільного провертання важеля на осі виключення відриву гуми сайлент-блоку від металевої арматури при подальшій розбиранні.
 Зняття і розбирання виробляєте в наступному порядку:
 1. Відверніть гайку 20 (рис. 5) і вийміть болт 21.
 2. Від'єднайте палець кульового шарніра від стійки і відведіть важіль в верхнє положення для забезпечення вільного доступу до болтів кріплення осі.
 3. Розігніть стопорну пластину 3 (рис. 4) і виверніть болти 2 кріплення осі верхнього важеля.
 4. Зніміть верхній важіль з підвіски. Простежте за тим, щоб регулювальні прокладки 6, скоби 4 і 5 не були втрачені.
 5. Виверніть болти 4 (рис. 10)


 Рис. 10

 кріплення кульового шарніра 5 і зніміть його з важеля.
 Перед установкою верхнього важеля перевірте без розбирання сайлент-блоків їх працездатність. Для цього затисніть в лещатах вісь важеля так, щоб важіль міг повертатися на осі на кут приблизно 60 ° в обидві сторони (гайки на осі повинні бути ослаблені). Потім затягніть гайку 11, момент затягування 50-60 Нм (5-6 кгс • м), тільки на одному кінці осі, після чого зусиллям руки відіжміть pичaг в будь-яку сторону приблизно на 45-60 ° і різко відпустіть. Якщо важіль повертається у вихідне положення за рахунок пружності гуми сайлент-блоку, то можна вважати сайлент-блок з боку, де була затягнута гайка 11, придатним для подальшої експлуатації. Якщо ж при цьому важіль залишається в віджатим положенні - потрібна заміна сайлент-блоку новим.
 Аналогічним способом визначте придатність сайлент-блоку на іншому кінці осі (гайка, затягнута на осі раніше, повинна бути ослаблена).
 Випрессовкі зношеного сайлент-блоку з верхнього важеля справляєте на пресі. Для цього підкладіть під важіль з боку зношеної деталі опорну втулку і, натиснувши з протилежного боку на вісь 8 (див. рис. 10) і наполегливу шайбу 7, виштовхніть сайлент-блок 6 з важеля.
 Без спеціального пристосування 9680-3272 сайлент-блок неможливо встановити в верхній важіль, оскільки зовнішній діаметр арматури сайлент-блоку у вільному стані приблизно на 3 мм більше посадкового отвору у важелі. Тому перед запресовуванням сайлент-блок необхідно обжати притиском 1, а потім запресувати оправленням 2 під втулку верхнього важеля.
 При запресовування стежте, щоб торці Б (див. рис. 10) зовнішньої арматури сайлент-блоку і втулки в верхньому важелі співпали.
 Перед запресовуванням другий сайлент-блоку в важіль встановите вісь 8 і дві упорні шайби 7 таким чином, щоб фаска в отворі шайби 7 була звернена в сторону наполегливої ​​торця осі. Способом, описаним вище, запресуйте в важеля другого сайлент-блок.
 Установку верхнього важеля виробляєте в зворотній послідовності.
Зняття, розбирання та збирання кульової опори
 Кульову опору 16 (рис. 8) знімайте з автомобіля для огляду або ремонту тільки в тому випадку, якщо стукіт прослуховується при роботі підвіски під час переїзду перешкоди на дорозі.
 Зняття кульової опори виробляєте в наступному порядку:
 1. Встановіть стяжку-скобу (мал. 3).
 2. Зніміть колесо.
 3. Розігніть шплінт 11 (рис. 1) і витягніть його з отвору, ослабте затяжку гайки 12, не знімаючи її.
 4. Встановіть пристосування так, щоб воно одним кінцем входило в отвір верхньої бобишки стійки, а іншим - у центрове отвір пальця кульової опори.
 Якщо не вдається послабити посадку пальця в конусі за рахунок обертання гвинта, допускається ударами молотка по виступаючому фланця цього пристосування вибити палець з конусного отвору.
 5. Викрутіть болти 13 (рис. 8) кріплення кульової опори і зніміть її з нижнього важеля.
 Перевірка придатності опори для подальшої експлуатації проводиться за величиною осьового переміщення пальця 1 (рис. 11)


 Рис. 11

 зусиллям руки. Якщо переміщення більше 5 мм, розберіть кульову опору і замініть зношені деталі.
 Примітка. Конструкція кульової опори допускає осьове переміщення пальця до 2,5 мм, тому стукіт, що виникає при натисненні зусиллям руки уздовж осі пальця за рахунок зазначеного зазору, не є ознакою несправності. Цей зазор при експлуатації постійно вибирається масою автомобіля. Причиною стуку при русі автомобіля може бути радіальний зазор, що утворюється в процесі зносу сферичних поверхонь сухаря З, пальця 1 і обойми 8.
 Розбирання виробляєте в лещатах. Спочатку розігніть широку лапку А, розміщену в поглибленні. Потім кришку 10 відіжміть легким зусиллям і посуньте з корпусу 6. Дві вузькі лапки розгинати не рекомендується, так як при їх випадкової поломки погіршується ущільнення кришки і корпусу. Після видалення кришки всі деталі кульової опори витягніть з корпусу і уважно їх огляньте. Зношені і пошкоджені деталі заміните новими.
 Збірку опори про мучити в зворотній послідовності. Для зручності складання та суміщення отворів рекомендується спочатку закріпити кришку болтами М8х1х22, а потім підігнути отогнутую лапку.
 Момент затягування гайок на болтах кріплення кульової опори до нижнього важеля повинен бути 20-25 Нм (2-2,5 кгс · м).
Розбирання кульового шарніра
 Кульовий шарнір розбирайте при наявності пошкодження чохла 10 (рис. 12)





 Рис. 12

 і великого зносу сферичних поверхонь вкладишів 5, 8 і пальця 11. Якщо палець 11 вільно переміщається в шарнірі під дією власної маси (при цьому сумарний знос понад 1,5 мм), то замініть вкладиші 5 і 8. У разі великого зносу або значного пошкодження сферичної поверхні пальця 11 - замініть палець.
 При розбиранні зніміть шплінти-дріт 7, розігніть чотири лапки, загнуті на припливи корпусу 6. Ці лапки не впливають на ущільнення кришки, вони є технологічними, забезпечують схоронність вузла при транспортуванні.
 При установці вкладишів 8 у корпус 6 забезпечте посадку виступів вкладиша в виїмки корпусу і збіг їх овальних отворів. Збірку шарніра проводите згідно малюнку 12, для забезпечення збігів різьбових отворів корпусу і отворів кришки перед загинання лапок загорніть три болта M8x1x18, які перед постановкою на важіль повинні бути вивернуті. Момент остаточної затягування болтів 4 (рис. 144) 17-23 Нм (1,7-2,3 кгс • м).
Ремонт поперечки підвіски
 При тривалій експлуатації автомобіля у важких дорожніх умовах або при аваріях поперечка підвіски може отримати різні пошкодження.
 Наприклад, внаслідок ударів поперечкою про нерівності дороги деформується її передня вертикальна стінка. В результаті може змінитися відстань між опорами поперечки в місцях кріплення осей верхніх важелів.















..08.05.2020
Ремонт рульового управління автомобіля.

 ПЛАН 
уроку виробничого навчання
                                                                      
                                                                                  Дата проведення: 08.05.2020р

Тема уроку: Ремонт рульового управління автомобіля.

Мета: навчальна 
Мета уроку: Навчити та закріпити знання учнів набуті на теоретичних заняттях. Набути практичних вмінь та навиків при проведенні ремонту рульового управління автомобіля.
виховна –  виховувати бережне ставлення до інструменту та спецодягу. Охайність. Формувати навички і бажання працювати за обраною професією.


Метод проведення уроку:

вправи: виконання прийомів, операцій.

Вирішення виробничих операцій.



Хід уроку:         
 I. Організаційна частина                      

          1. Перевірка наявності учнів на уроці.

  II. Вступний інструктаж                                   
Навчальна мета: Навчити учнів ремонту рульового управління автомобіля.
Розвиваюча мета: Розвивати вміння, самостійно приймати рішення та навики систематичного самоконтролю.
Виховна мета: Виховувати в учнів бережливе відношення до інструментів, майна майстерні, матеріалів та спецодягу.
Тип уроку: засвоєння навиків та умінь        
  2. Перевірка зовнішнього вигляду учнів.
 Нашою метою є навчитись ремонту рульового управління автомобіля.

Пояснення нового матеріалу провести за планом: Призначення рульового управління автомобіля.
Видача завдань та інструкційно-технологічних карт
- правильність виконання трудових прийомів роботи;
- вміння користування інструкційно-технологічними картами;
- надати допомогу невстигаючим учням;
- видати і пояснити додаткове завдання найбільш встигаючим учням: зміну, та перевірити знання учнів за допомогою інтерактивної вправи „Впіймай помилку. Самоконтроль”

 III. Самостійна робота учнів IV. Поточний інструктаж            

Цільові обходи робочих місць учнів з метою перевірки:

- організації робочого місця учнів;

- дотримання правил ОП;

Індивідуальна робота з учнями:

Оцінка робіт учнів                                                                                                       

Прибирання робочих місць.
V. Заключний інструктаж       
Підвести підсумки роботи групи.
Оголосити результати
 Дати характеристику роботі кожного учня. 

Вказати на характерні помилки допущені в роботі і способи їх усунення.

 Повідомлення домашнього завдання.
 Прийняття робочих місць після прибирання.
Домашнє завдання: Ознайомитись з будовою рульового управління автомобіля.





12.05.2020
Ремонт гальмової системи.

 ПЛАН 
уроку виробничого навчання
                                                                      
                                                                                  Дата проведення: 12.05.2020р

Тема уроку: Ремонт гальмової системи.

Мета: навчальна 
Мета уроку: Навчити та закріпити знання учнів набуті на теоретичних заняттях. Набути практичних вмінь та навиків при проведенні ремонту гальмової системи.
виховна –  виховувати бережне ставлення до інструменту та спецодягу. Охайність. Формувати навички і бажання працювати за обраною професією.


Метод проведення уроку:

вправи: виконання прийомів, операцій.

Вирішення виробничих операцій.



Хід уроку:         
 I. Організаційна частина                      

          1. Перевірка наявності учнів на уроці.

  II. Вступний інструктаж                                   
Навчальна мета: Навчити учнів ремонту гальмової системи.
Розвиваюча мета: Розвивати вміння, самостійно приймати рішення та навики систематичного самоконтролю.
Виховна мета: Виховувати в учнів бережливе відношення до інструментів, майна майстерні, матеріалів та спецодягу.
Тип уроку: засвоєння навиків та умінь        
  2. Перевірка зовнішнього вигляду учнів.
 Нашою метою є навчитись ремонту гальмової системи.

Пояснення нового матеріалу провести за планом: Призначення гальмової системи.
Видача завдань та інструкційно-технологічних карт
- правильність виконання трудових прийомів роботи;
- вміння користування інструкційно-технологічними картами;
- надати допомогу невстигаючим учням;
- видати і пояснити додаткове завдання найбільш встигаючим учням: зміну, та перевірити знання учнів за допомогою інтерактивної вправи „Впіймай помилку. Самоконтроль”

 III. Самостійна робота учнів IV. Поточний інструктаж            

Цільові обходи робочих місць учнів з метою перевірки:

- організації робочого місця учнів;

- дотримання правил ОП;

Індивідуальна робота з учнями:

Оцінка робіт учнів                                                                                                       

Прибирання робочих місць.
V. Заключний інструктаж       
Підвести підсумки роботи групи.
Оголосити результати
 Дати характеристику роботі кожного учня. 

Вказати на характерні помилки допущені в роботі і способи їх усунення.

 Повідомлення домашнього завдання.
 Прийняття робочих місць після прибирання.
Домашнє завдання: Ознайомитись з будовою гальмової системи.











13.05.2020
Розбирання, складання кривошипно-шатунного і газорозподільного механізмів двигуна.

 ПЛАН 
уроку виробничого навчання
                                                                      
                                                                                  Дата проведення: 13.05.2020р

Тема уроку: Розбирання, складання кривошипно-шатунного і газорозподільного механізмів двигуна.

Мета: навчальна 
Мета уроку: Навчити та закріпити знання учнів набуті на теоретичних заняттях. Набути практичних вмінь та навиків при проведенні розбирання, складання кривошипно-шатунного і газорозподільного механізмів двигуна.
виховна –  виховувати бережне ставлення до інструменту та спецодягу. Охайність. Формувати навички і бажання працювати за обраною професією.


Метод проведення уроку:

вправи: виконання прийомів, операцій.

Вирішення виробничих операцій.



Хід уроку:         
 I. Організаційна частина                      

          1. Перевірка наявності учнів на уроці.

  II. Вступний інструктаж                                   
Навчальна мета: Навчити учнів розбиранню, складанню кривошипно-шатунного і газорозподільного механізмів двигуна.
виховна –  виховувати бережне ставлення.
Розвиваюча мета: Розвивати вміння, самостійно приймати рішення та навики систематичного самоконтролю.
Виховна мета: Виховувати в учнів бережливе відношення до інструментів, майна майстерні, матеріалів та спецодягу.
Тип уроку: засвоєння навиків та умінь        
  2. Перевірка зовнішнього вигляду учнів.
 Нашою метою є навчитись ремонту гальмової системи.

Пояснення нового матеріалу провести за планом: Призначення кривошипно-шатунного і газорозподільного механізмів двигуна.

Видача завдань та інструкційно-технологічних карт
- правильність виконання трудових прийомів роботи;
- вміння користування інструкційно-технологічними картами;
- надати допомогу невстигаючим учням;
- видати і пояснити додаткове завдання найбільш встигаючим учням: зміну, та перевірити знання учнів за допомогою інтерактивної вправи „Впіймай помилку. Самоконтроль”

 III. Самостійна робота учнів IV. Поточний інструктаж            

Цільові обходи робочих місць учнів з метою перевірки:

- організації робочого місця учнів;

- дотримання правил ОП;

Індивідуальна робота з учнями:

Оцінка робіт учнів                                                                                                       

Прибирання робочих місць.
V. Заключний інструктаж       
Підвести підсумки роботи групи.
Оголосити результати
 Дати характеристику роботі кожного учня. 

Вказати на характерні помилки допущені в роботі і способи їх усунення.

 Повідомлення домашнього завдання.
 Прийняття робочих місць після прибирання.
Домашнє завдання: Ознайомитись з будовою кривошипно-шатунного і газорозподільного механізмів двигуна.













14.05.2020
Розбирання, складання систем охолодження та змащення двигуна.

 ПЛАН 
уроку виробничого навчання
                                                                      
                                                                                  Дата проведення: 14.05.2020р

Тема уроку: Розбирання, складання систем охолодження та змащення двигуна.

Мета: навчальна 
Мета уроку: Навчити та закріпити знання учнів набуті на теоретичних заняттях. Набути практичних вмінь та навиків при проведенні розбирання, складання систем охолодження та змащення двигуна.
виховна –  виховувати бережне ставлення до інструменту та спецодягу. Охайність. Формувати навички і бажання працювати за обраною професією.


Метод проведення уроку:

вправи: виконання прийомів, операцій.

Вирішення виробничих операцій.



Хід уроку:         
 I. Організаційна частина                      

          1. Перевірка наявності учнів на уроці.

  II. Вступний інструктаж                                   
Навчальна мета: Навчити учнів розбиранню, складанню систем охолодження та змащення двигуна.
виховна –  виховувати бережне ставлення.
Розвиваюча мета: Розвивати вміння, самостійно приймати рішення та навики систематичного самоконтролю.
Виховна мета: Виховувати в учнів бережливе відношення до інструментів, майна майстерні, матеріалів та спецодягу.
Тип уроку: засвоєння навиків та умінь        
  2. Перевірка зовнішнього вигляду учнів.
 Нашою метою є навчитись розбирати та складати системи охолодження та змащення двигуна.

Пояснення нового матеріалу провести за планом: Призначення систем охолодження та змащення двигуна.
Видача завдань та інструкційно-технологічних карт
- правильність виконання трудових прийомів роботи;
- вміння користування інструкційно-технологічними картами;
- надати допомогу невстигаючим учням;
- видати і пояснити додаткове завдання найбільш встигаючим учням: зміну, та перевірити знання учнів за допомогою інтерактивної вправи „Впіймай помилку. Самоконтроль”

 III. Самостійна робота учнів IV. Поточний інструктаж            

Цільові обходи робочих місць учнів з метою перевірки:

- організації робочого місця учнів;

- дотримання правил ОП;

Індивідуальна робота з учнями:

Оцінка робіт учнів                                                                                                       

Прибирання робочих місць.
V. Заключний інструктаж       
Підвести підсумки роботи групи.
Оголосити результати
 Дати характеристику роботі кожного учня. 

Вказати на характерні помилки допущені в роботі і способи їх усунення.

 Повідомлення домашнього завдання.
 Прийняття робочих місць після прибирання.
Домашнє завдання: Ознайомитись з будовою  систем охолодження та змащення двигуна.


15.05.2020
Розбирання, складання системи живлення двигуна.

 ПЛАН 
уроку виробничого навчання
                                                                      
                                                                             Дата проведення: 15.05.2020р.

Тема уроку: Розбирання, складання системи живлення двигуна.

Мета: навчальна 
Мета уроку: Навчити та закріпити знання учнів набуті на теоретичних заняттях. Набути практичних вмінь та навиків при проведенні розбирання, складання системи живлення двигуна.
виховна –  виховувати бережне ставлення до інструменту та спецодягу. Охайність. Формувати навички і бажання працювати за обраною професією.


Метод проведення уроку:

вправи: виконання прийомів, операцій.

Вирішення виробничих операцій.



Хід уроку:         
 I. Організаційна частина                      

          1. Перевірка наявності учнів на уроці.

  II. Вступний інструктаж                                   
Навчальна мета: Навчити учнів розбиранню, складанню  системи живлення двигуна.
виховна –  виховувати бережне ставлення.
Розвиваюча мета: Розвивати вміння, самостійно приймати рішення та навики систематичного самоконтролю.
Виховна мета: Виховувати в учнів бережливе відношення до інструментів, майна майстерні, матеріалів та спецодягу.
Тип уроку: засвоєння навиків та умінь        
  2. Перевірка зовнішнього вигляду учнів.
 Нашою метою є навчитись розбирати та складати систему живлення двигуна.

Пояснення нового матеріалу провести за планом: Призначення системи живлення  двигуна.
Видача завдань та інструкційно-технологічних карт
- правильність виконання трудових прийомів роботи;
- вміння користування інструкційно-технологічними картами;
- надати допомогу невстигаючим учням;
- видати і пояснити додаткове завдання найбільш встигаючим учням: зміну, та перевірити знання учнів за допомогою інтерактивної вправи „Впіймай помилку. Самоконтроль”

 III. Самостійна робота учнів IV. Поточний інструктаж            

Цільові обходи робочих місць учнів з метою перевірки:

- організації робочого місця учнів;

- дотримання правил ОП;

Індивідуальна робота з учнями:

Оцінка робіт учнів                                                                                                       

Прибирання робочих місць.
V. Заключний інструктаж       
Підвести підсумки роботи групи.
Оголосити результати
 Дати характеристику роботі кожного учня. 

Вказати на характерні помилки допущені в роботі і способи їх усунення.

 Повідомлення домашнього завдання.
 Прийняття робочих місць після прибирання.
Домашнє завдання: Ознайомитись з будовою системи живлення двигуна.
18.05.2020
Розбирання, складання приладів електроустаткування автомобіля.

 ПЛАН 
уроку виробничого навчання
                                                                      
                                                                             Дата проведення: 18.05.2020р.

Тема уроку: Розбирання, складання приладів електроустаткування автомобіля.

Мета: навчальна 
Мета уроку: Навчити та закріпити знання учнів набуті на теоретичних заняттях. Набути практичних вмінь та навиків при проведенні розбиранні, складанні приладів електроустаткування автомобіля.
виховна –  виховувати бережне ставлення до інструменту та спецодягу. Охайність. Формувати навички і бажання працювати за обраною професією.


Метод проведення уроку:

вправи: виконання прийомів, операцій.

Вирішення виробничих операцій.



Хід уроку:         
 I. Організаційна частина                      

          1. Перевірка наявності учнів на уроці.

  II. Вступний інструктаж                                   
Навчальна мета: Навчити учнів розбиранню, складанню  приладів електроустаткування автомобіля.
виховна –  виховувати бережне ставлення.
Розвиваюча мета: Розвивати вміння, самостійно приймати рішення та навики систематичного самоконтролю.
Виховна мета: Виховувати в учнів бережливе відношення до інструментів, майна майстерні, матеріалів та спецодягу.
Тип уроку: засвоєння навиків та умінь        
  2. Перевірка зовнішнього вигляду учнів.
 Нашою метою є навчитись розбирати та складати прилади електроустаткування автомобіля.

Пояснення нового матеріалу провести за планом: Призначення приладів  електроустаткування автомобіля.
Видача завдань та інструкційно-технологічних карт
- правильність виконання трудових прийомів роботи;
- вміння користування інструкційно-технологічними картами;
- надати допомогу невстигаючим учням;
- видати і пояснити додаткове завдання найбільш встигаючим учням: зміну, та перевірити знання учнів за допомогою інтерактивної вправи „Впіймай помилку. Самоконтроль”

 III. Самостійна робота учнів IV. Поточний інструктаж            

Цільові обходи робочих місць учнів з метою перевірки:

- організації робочого місця учнів;

- дотримання правил ОП;

Індивідуальна робота з учнями:

Оцінка робіт учнів                                                                                                       

Прибирання робочих місць.
V. Заключний інструктаж       
Підвести підсумки роботи групи.
Оголосити результати
 Дати характеристику роботі кожного учня. 

Вказати на характерні помилки допущені в роботі і способи їх усунення.

 Повідомлення домашнього завдання.
 Прийняття робочих місць після прибирання.
Домашнє завдання: Ознайомитись з будовою приладів електроустаткування автомобіля.
Інструкційна карта 






19.05.2020
Розбирання, складання коробки передач автомобіля.

 ПЛАН 
уроку виробничого навчання
                                                                      
                                                                             Дата проведення: 19.05.2020р.

Тема уроку: Розбирання, складання коробки передач автомобіля.

Мета: навчальна 
Мета уроку: Навчити та закріпити знання учнів набуті на теоретичних заняттях. Набути практичних вмінь та навиків при проведенні розбиранні, складанні коробки передач автомобіля.
виховна –  виховувати бережне ставлення до інструменту та спецодягу. Охайність. Формувати навички і бажання працювати за обраною професією.


Метод проведення уроку:

вправи: виконання прийомів, операцій.

Вирішення виробничих операцій.



Хід уроку:         
 I. Організаційна частина                      

          1. Перевірка наявності учнів на уроці.

  II. Вступний інструктаж                                   
Навчальна мета: Навчити учнів розбиранню, складанню  коробки передач автомобіля.
виховна –  виховувати бережне ставлення.
Розвиваюча мета: Розвивати вміння, самостійно приймати рішення та навики систематичного самоконтролю.
Виховна мета: Виховувати в учнів бережливе відношення до інструментів, майна майстерні, матеріалів та спецодягу.
Тип уроку: засвоєння навиків та умінь        
  2. Перевірка зовнішнього вигляду учнів.
 Нашою метою є навчитись розбирати та складати коробку передач автомобіля.

Пояснення нового матеріалу провести за планом: Призначення коробки передач автомобіля..
Видача завдань та інструкційно-технологічних карт
- правильність виконання трудових прийомів роботи;
- вміння користування інструкційно-технологічними картами;
- надати допомогу невстигаючим учням;
- видати і пояснити додаткове завдання найбільш встигаючим учням: зміну, та перевірити знання учнів за допомогою інтерактивної вправи „Впіймай помилку. Самоконтроль”

 III. Самостійна робота учнів IV. Поточний інструктаж            

Цільові обходи робочих місць учнів з метою перевірки:

- організації робочого місця учнів;

- дотримання правил ОП;

Індивідуальна робота з учнями:

Оцінка робіт учнів                                                                                                       

Прибирання робочих місць.
V. Заключний інструктаж       
Підвести підсумки роботи групи.
Оголосити результати
 Дати характеристику роботі кожного учня. 

Вказати на характерні помилки допущені в роботі і способи їх усунення.

 Повідомлення домашнього завдання.
 Прийняття робочих місць після прибирання.
Домашнє завдання: Ознайомитись з будовою коробки передач автомобіля.
20.05.2020
Розбирання, складання карданної передачі та головної передачі автомобіля.

 ПЛАН 
уроку виробничого навчання
                                                                      
                                                                             Дата проведення: 20.05.2020р.

Тема уроку: Розбирання, складання карданної передачі та головної передачі автомобіля.

Мета: навчальна 
Мета уроку: Навчити та закріпити знання учнів набуті на теоретичних заняттях. Набути практичних вмінь та навиків при проведенні розбиранні, складанні карданної передачі та головної передачі автомобіля.
виховна –  виховувати бережне ставлення до інструменту та спецодягу. Охайність. Формувати навички і бажання працювати за обраною професією.


Метод проведення уроку:

вправи: виконання прийомів, операцій.

Вирішення виробничих операцій.



Хід уроку:         
 I. Організаційна частина                      

          1. Перевірка наявності учнів на уроці.

  II. Вступний інструктаж                                   
Навчальна мета: Навчити учнів розбиранню, складанню  карданної передачі та головної передачі автомобіля.
виховна –  виховувати бережне ставлення.
Розвиваюча мета: Розвивати вміння, самостійно приймати рішення та навики систематичного самоконтролю.
Виховна мета: Виховувати в учнів бережливе відношення до інструментів, майна майстерні, матеріалів та спецодягу.
Тип уроку: засвоєння навиків та умінь        
  2. Перевірка зовнішнього вигляду учнів.
 Нашою метою є навчитись розбирати та складати карданну передачу та головну передачу автомобіля.
Пояснення нового матеріалу провести за планом: Призначення карданної передачі та головної передачі автомобіля.
Видача завдань та інструкційно-технологічних карт
- правильність виконання трудових прийомів роботи;
- вміння користування інструкційно-технологічними картами;
- надати допомогу невстигаючим учням;
- видати і пояснити додаткове завдання найбільш встигаючим учням: зміну, та перевірити знання учнів за допомогою інтерактивної вправи „Впіймай помилку. Самоконтроль”

 III. Самостійна робота учнів IV. Поточний інструктаж            

Цільові обходи робочих місць учнів з метою перевірки:

- організації робочого місця учнів;

- дотримання правил ОП;

Індивідуальна робота з учнями:

Оцінка робіт учнів                                                                                                       

Прибирання робочих місць.
V. Заключний інструктаж       
Підвести підсумки роботи групи.
Оголосити результати
 Дати характеристику роботі кожного учня. 

Вказати на характерні помилки допущені в роботі і способи їх усунення.

 Повідомлення домашнього завдання.
 Прийняття робочих місць після прибирання.
Домашнє завдання: Ознайомитись з будовою карданної передачі та головної передачі автомобіля.

Інструкційна карта


21.05.2020
Розбирання, складання диференціала, напівосей, бортової передачі автомобіля.

 ПЛАН 
уроку виробничого навчання
                                                                      
                                                                             Дата проведення: 21.05.2020р.

Тема уроку: Розбирання, складання диференціала, напівосей, бортової передачі автомобіля.

Мета: навчальна 
Мета уроку: Навчити та закріпити знання учнів набуті на теоретичних заняттях. Набути практичних вмінь та навиків при проведенні розбиранні, складанні диференціала, напівосей, бортової передачі автомобіля.
виховна –  виховувати бережне ставлення до інструменту та спецодягу. Охайність. Формувати навички і бажання працювати за обраною професією.


Метод проведення уроку:

вправи: виконання прийомів, операцій.

Вирішення виробничих операцій.



Хід уроку:         
 I. Організаційна частина                      

          1. Перевірка наявності учнів на уроці.

  II. Вступний інструктаж                                   
Навчальна мета: Навчити учнів розбиранню, складанню  диференціала, напівосей, бортової передачі автомобіля.
виховна –  виховувати бережне ставлення.
Розвиваюча мета: Розвивати вміння, самостійно приймати рішення та навики систематичного самоконтролю.
Виховна мета: Виховувати в учнів бережливе відношення до інструментів, майна майстерні, матеріалів та спецодягу.
Тип уроку: засвоєння навиків та умінь        
  2. Перевірка зовнішнього вигляду учнів.
 Нашою метою є навчитись розбирати та складати прилади диференціала, напівосей, бортової передачі автомобіля.

Пояснення нового матеріалу провести за планом: Призначення приладів  диференціала, напівосей, бортової передачі автомобіля.
Видача завдань та інструкційно-технологічних карт
- правильність виконання трудових прийомів роботи;
- вміння користування інструкційно-технологічними картами;
- надати допомогу невстигаючим учням;
- видати і пояснити додаткове завдання найбільш встигаючим учням: зміну, та перевірити знання учнів за допомогою інтерактивної вправи „Впіймай помилку. Самоконтроль”

 III. Самостійна робота учнів IV. Поточний інструктаж            

Цільові обходи робочих місць учнів з метою перевірки:

- організації робочого місця учнів;

- дотримання правил ОП;

Індивідуальна робота з учнями:

Оцінка робіт учнів                                                                                                       

Прибирання робочих місць.
V. Заключний інструктаж       
Підвести підсумки роботи групи.
Оголосити результати
 Дати характеристику роботі кожного учня. 

Вказати на характерні помилки допущені в роботі і способи їх усунення.

 Повідомлення домашнього завдання.
 Прийняття робочих місць після прибирання.
Домашнє завдання: Ознайомитись з будовою приладів диференціала, напівосей, бортової передачі автомобіля.
Інструкційна карта 





22.05.2020
Розбирання, складання ходової частини автомобіля.

 ПЛАН 
уроку виробничого навчання
                                                                      
                                                                             Дата проведення: 22.05.2020р.

Тема уроку: Розбирання, складання ходової частини автомобіля.

Мета: навчальна 
Мета уроку: Навчити та закріпити знання учнів набуті на теоретичних заняттях. Набути практичних вмінь та навиків при проведенні розбиранні, складанні ходової частини автомобіля.
виховна –  виховувати бережне ставлення до інструменту та спецодягу. Охайність. Формувати навички і бажання працювати за обраною професією.


Метод проведення уроку:

вправи: виконання прийомів, операцій.

Вирішення виробничих операцій.



Хід уроку:         
 I. Організаційна частина                      

          1. Перевірка наявності учнів на уроці.

  II. Вступний інструктаж                                   
Навчальна мета: Навчити учнів розбиранню, складанню  ходової частини автомобіля.
виховна –  виховувати бережне ставлення.
Розвиваюча мета: Розвивати вміння, самостійно приймати рішення та навики систематичного самоконтролю.
Виховна мета: Виховувати в учнів бережливе відношення до інструментів, майна майстерні, матеріалів та спецодягу.
Тип уроку: засвоєння навиків та умінь        
  2. Перевірка зовнішнього вигляду учнів.
 Нашою метою є навчитись розбирати та складати прилади ходової частини автомобіля.
Пояснення нового матеріалу провести за планом: Призначення приладів  ходової частини автомобіля.
Видача завдань та інструкційно-технологічних карт
- правильність виконання трудових прийомів роботи;
- вміння користування інструкційно-технологічними картами;
- надати допомогу невстигаючим учням;
- видати і пояснити додаткове завдання найбільш встигаючим учням: зміну, та перевірити знання учнів за допомогою інтерактивної вправи „Впіймай помилку. Самоконтроль”

 III. Самостійна робота учнів IV. Поточний інструктаж            

Цільові обходи робочих місць учнів з метою перевірки:

- організації робочого місця учнів;

- дотримання правил ОП;

Індивідуальна робота з учнями:

Оцінка робіт учнів                                                                                                       

Прибирання робочих місць.
V. Заключний інструктаж       
Підвести підсумки роботи групи.
Оголосити результати
 Дати характеристику роботі кожного учня. 

Вказати на характерні помилки допущені в роботі і способи їх усунення.

 Повідомлення домашнього завдання.
 Прийняття робочих місць після прибирання.
Домашнє завдання: Ознайомитись з будовою ходової частини автомобіля.
Інструкційна карта 






Немає коментарів:

Дописати коментар